9 تاکتیک سئو برای تعطیلات
در اینجا نکاتی برای بهینه سازی سایت برای دید ارگانیک، ترافیک وب سایت و تبدیل بیشتر در تعطیلات وجود دارد.
فصل تعطیلات موجی از جستجوها در مورد هدایا، رویدادها، دستور العمل ها و موارد دیگر را به همراه دارد. بازاریابان باهوش می توانند این افزایش ترافیک را با استراتژی های سئوی هدفمند جذب کنند.
در زیر 9 روش برای بهینه سازی وب سایت خود برای تعطیلات و استفاده حداکثری از این دوره پربازدید آورده شده است.
1. از موضوعات فصلی استفاده کنید
با استفاده از ابزارهایی مانند Google Trends و Semrush، به دنبال کلمات کلیدی پرطرفدار مرتبط با تعطیلات باشید. شما می توانید از این داده ها برای نوشتن محتوای جدید برای جذب این مخاطبان استفاده کنید.
چیزهایی مانند راهنمای هدیه همیشه محبوب هستند، اما اگر روی وب سایتی کار می کنید که مبتنی بر محصول نیست، هنوز فرصت های زیادی وجود دارد.
در اینجا چند نمونه هستند:
- برای یک کسب و کار محلی، می توانید راهنمای رویدادهای منطقه را تهیه کنید.
- یک مربی ADHD ممکن است یک پست وبلاگی در مورد چگونگی گذراندن تعطیلات بنویسد و مکانیسم های مقابله ای را ارائه دهد.
- یک بانک یا مشاور مالی می تواند در مورد بودجه بندی هدایا صحبت کند و یک ماشین حساب پس انداز در وب سایت ایجاد کند.
- یک مربی شخصی میتواند دستور العملهایی برای نسخههای سالمتر غذاهای تعطیلات بنویسد یا در مورد چگونگی فعال ماندن در طول دوره تعطیلات صحبت کند.
هر نوع تجارتی که باشد، همیشه راهی برای ارتباط با تعطیلات پایان سال و ایجاد محتوا پیرامون آن موضوعات وجود دارد.
2. محتوای موجود را تازه و به روز کنید
محتوای پربازده سال های گذشته خود را مجدداً مرور کنید و آن را با اطلاعات فعلی، کلمات کلیدی جدید و پیوندهای مرتبط بازخوانی یا بازنویسی کنید. این رویکرد در وقت شما صرفه جویی می کند و از ارزش سئوی موجود محتوای شما استفاده می کند.
شما همچنین می توانید یک پیچ تعطیلات به صفحات موجود اضافه کنید. این به ویژه برای یک وب سایت تجارت الکترونیک مفید است. دسته بندی های اختصاصی را برای تعطیلات ایجاد کنید تا کاربران بتوانند به راحتی به آیتم های فصلی پیمایش کنند.
توضیحات و عناوین محصول و در صورت امکان تصاویر را به روز کنید. این به آن محصولات کمک می کند تا برای آن جستجوهای بسیار مهم از مشتریان بالقوه رتبه بندی کنند.
افراد را از یک پست وبلاگ یا صفحه محتوای مبتنی بر تعطیلات مستقیماً به صفحات محصول مرتبط هدایت کنید تا به کاربران کمک کند به مکان مناسب حرکت کنند و اهمیت آن محصولات را با پیوند داخلی تقویت کنند.
3. بهینه سازی برای کاربران تلفن همراه
در طول تعطیلات، افزایش قابل توجهی در جستجوهای موبایلی وجود دارد زیرا مردم در حال حرکت هستند یا روی مبل نشسته اند و فیلم تعطیلات امسال را تماشا می کنند.
اطمینان حاصل کنید که وب سایت و محتوای شما کاملاً برای تلفن همراه بهینه شده است، به خصوص اگر محتوای اضافی مرتبط با تعطیلات اضافه کرده باشید. این شامل زمان بارگذاری سریعتر، طراحی پاسخگو و ناوبری آسان برای بهبود تجربه کاربر است.
شما میخواهید سریع و آسان افراد بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و سپس اقدام کنند. مردم اغلب در این فصل از سال تصمیمات فوری بیشتری می گیرند.
بسیاری از ما نسبت به کارهایی که باید انجام دهیم، احساس غمگینی و فشار میکنیم، بنابراین اطمینان از اینکه تجربه تلفن همراه برای کاربران خوب است، حتی مهمتر از حد معمول است.
4. از داده های ساخت یافته برای ریچ اسنیپت ها استفاده کنید
داده های ساخت یافته را برای بهبود ظاهر محتوای خود در نتایج جستجو پیاده سازی کنید. ریچ اسنیپتها میتوانند جزئیات مربوط به تعطیلات مانند تاریخ رویداد، بررسی محصول و پیشنهادات ویژه را داشته باشند.
آنها لزوما برای رتبه بندی مفید نیستند، اما گوگل اغلب برخی از این اطلاعات اضافی را به SERP ها می کشد. این به جستجوگران اطلاعات مفیدتری میدهد و کمک میکند فهرستهای شما برجستهتر و جذابتر به نظر برسند، که منجر به بهبود نرخ کلیک در وبسایت شما میشود.
5. برای جستجوی محلی بهینه سازی کنید
مطمئن شوید که نمایه کسبوکار Google و سایر فهرستهای محلی خود را با ساعات کاری در طول دوره تعطیلات بهروزرسانی کنید. همچنین میتوانید رویدادهای ویژهای را که برگزار میکنید یا هر گونه تبلیغات مرتبط با دوره تعطیلات را اضافه کنید.
بهینه سازی برای جستجوهای محلی می تواند ترافیک آنلاین و حضوری را به مکان های فیزیکی کسب و کار در طول تعطیلات هدایت کند. این می تواند به شما کمک کند تا با وب سایت، لیست های تجاری و تبلیغات خود بر SERP ها تسلط داشته باشید. دیدن کسب و کار شما بیش از یک بار در نتایج جستجو باعث افزایش دید، اعتماد و کلیک می شود.
6. بهبود عملکرد وب سایت
سرعت و عملکرد وب سایت برای سئو بسیار مهم است، و با این همه ترافیک دوست داشتنی که به وب سایت می آید، باید اطمینان حاصل کنید که می تواند یک هجوم ناگهانی را مدیریت کند.
برای کسبوکارهای فصلی، این میتواند به معنای افزایش شدید ترافیک در تعطیلات باشد، و به همین دلیل، مهم است که مطمئن شوید سایت شما میتواند بدون کاهش سرعت آن را مدیریت کند.
مرز بین سئو و توسعه دهنده گاهی اوقات ممکن است در مورد عملکرد سایت کمی مبهم باشد، بنابراین مطمئن شوید که تیم با هم کار می کنند و تا آنجا که می توانید سناریوهای زیادی را قبل از دوره تعطیلات آزمایش می کنند.
در مورد تجارت الکترونیک، اطمینان از اینکه وب سایت می تواند تراکنش های افزایش یافته را مدیریت کند نیز مهم است. شما باید فرآیندهای آفلاین را در جای خود داشته باشید فقط در صورتی که مشکلی پیش بیاید.
7. با لینک بیلدینگ فصلی درگیر شوید
برای پست های مهمان با موضوع تعطیلات یا همکاری با سایر وب سایت ها تماس بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار مبتنی بر محصول هستید، به دنبال وب سایت هایی باشید که محصولات شما را در راهنمای هدیه ای که آنها با هم می چینند، نشان دهند.
لینک بیلدینگ فصلی می تواند دسترسی شما را افزایش دهد و اعتبار سایت شما را بهبود بخشد. بر کیفیت بر کمیت تمرکز کنید تا اطمینان حاصل کنید که این پیوندها با پیشنهاد نوشتن پستها و مقالههای وبلاگ خودتان، به نفع تلاشهای سئوی شما هستند.
همچنین زمان خوبی برای تلاش و استفاده از روابط عمومی دیجیتال است. آیا مجلات یا روزنامه های آنلاینی وجود دارند که علاقه مند به معرفی این تجارت هستند؟ به دنبال داستانهای الهامبخش برای اشتراکگذاری بگردید تا داستانهای فروش.
قبل از انتشار به مزایای مخاطبان آنها فکر کنید. همیشه حداقل یک داستان خوب در هر کسب و کاری وجود دارد. روابط عمومی یک راه عالی برای دریافت بک لینک از مقالات مرتبط با تعطیلات است. فقط توجه داشته باشید که این پیوندها اغلب دائمی نیستند.
8. نظارت بر الگوهای ترافیک
در طول فصل تعطیلات به تجزیه و تحلیل خود دقت کنید. بررسی کنید که کدام استراتژی ها کار می کنند و جایی برای بهبود وجود دارد. درک دادههای بیدرنگ به شما امکان میدهد به سرعت تنظیم کنید و از آنچه که به بهترین وجه در بین مخاطبان شما طنینانداز میشود، سرمایهگذاری کنید.
فصل تعطیلات میتواند برای برخی از کسبوکارها زمان پرخاشگرانهای باشد، و به راحتی میتوان از توجه به آنچه در وبسایت میگذرد غفلت کرد. انجام این پیشرفتهای کوچک میتواند به بهبود تبدیلها بلافاصله قبل از پایان پنجره فرصت (حداقل برای یک سال دیگر) کمک کند.
9. برای سئوی بعد از تعطیلات از قبل برنامه ریزی کنید
به محض پایان تعطیلات اجازه ندهید تلاش های سئوی شما کاهش یابد. یک استراتژی بعد از تعطیلات برای حفظ شتاب برنامه ریزی کنید. بسیاری از کسبوکارها ممکن است لحظهای را برای جمعبندی مجدد و استفاده از این فضا صرف کنند تا عملکرد در سال بعد ادامه یابد.
این می تواند شامل اضافه کردن محتوایی باشد که به تصمیمات سال نو کمک می کند یا توصیه هایی در مورد استفاده از هدایای تعطیلات، بازیافت زباله و آماده شدن برای بلوز اجتناب ناپذیر ژانویه. مجدداً برای محتوایی برنامه ریزی کنید که ارتباط بسیار نزدیکی با خدمات یا محصولات کسب و کار دارد.
همچنین باید مراحلی برای حذف عناصر تعطیلات از توضیحات و دستههای محصول، محتوای غیر اختصاصی و حذف هر گونه بنر یا گرافیک خاص از وبسایت و بهروزرسانی فهرستها انجام شود.
دید و ترافیک بیشتری را برای تعطیلات باز کنید
فصل تعطیلات موجی از جستجوهای فصلی و ترافیک خرید آنلاین را به همراه دارد. شما می توانید از این دوره حساس به بهترین نحو استفاده کنید:
- بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات کلیدی فصلی مرتبط.
- افزایش عملکرد سایت
- استفاده از داده های ساخت یافته
- نظارت بر تجزیه و تحلیل
- اجازه ندهید تلاش های شما پس از پایان تعطیلات کاهش یابد – با محتوای بعد از تعطیلات و به روز رسانی سایت، شتاب خود را حفظ کنید.
با برنامه ریزی و اجرای استراتژیک، می توانید در تعطیلات دید و تبدیل قابل توجهی به وب سایت خود هدیه دهید.