مایکروسافت بینگ ویژگی جدید هوش مصنوعی مولد جستجوی عمیق را اضافه می کند
جستجوی عمیق تلاش میکند تا نیت کاربر را در پشت پرسشهای مبهم تشخیص دهد و نتایجی را نشان دهد که به صراحت کلمات کلیدی اصلی را شامل نمیشوند.
مایکروسافت امروز Deep Search را معرفی کرد – یک ویژگی جدید و اختیاری مولد AI که به جستجوگران کمک می کند تا در مورد سؤالات پیچیده ای که پاسخ ساده ای ندارند، کمک کند.
چگونه کار می کند. جستجوی عمیق در بالای فهرست وب و سیستم رتبه بندی بینگ ساخته شده است. سپس از GPT-4 برای تشخیص تمام مقاصد و تغییرات ممکن در پشت پرس و جو و محاسبه توضیحات برای هر یک از آنها استفاده می کند تا “مجموعه ای ایده آل از نتایج” ایجاد کند.
پس از استفاده از ترکیبی از تکنیکهای جستجو، جستجوی عمیق نتایجی را نشان میدهد که معمولاً در نتایج جستجو ظاهر نمیشوند.
در یک پرسش مثالی که مایکروسافت به اشتراک گذاشت، به کاربر نشان داد که [سیستم های امتیاز در ژاپن چگونه کار می کنند] را جستجو می کند، جستجوی عمیق ممکن است این عبارات جستجوی مرتبط دیگر را شناسایی کند:
- برنامه های کارت وفاداری ژاپن
- بهترین کارت های وفاداری برای مسافران در ژاپن
- مقایسه برنامه های وفاداری بر اساس دسته بندی ژاپن
- بازخرید کارت های وفاداری در ژاپن
- مدیریت امتیازات وفاداری با برنامه های تلفن
- «با انجام این کار، جستجوی عمیق میتواند نتایجی را بیابد که جنبههای مختلف درخواست من را پوشش میدهند، حتی اگر به صراحت کلمات کلیدی اصلی را شامل نشوند. جستجوهای منظم در Bing در حال حاضر میلیونها صفحه وب را برای هر جستجو در نظر میگیرند و جستجوی عمیق ده برابر این کار را انجام میدهد تا نتایج آموزندهتر و خاصتر از مواردی که در جستجوی معمولی رتبه بالاتری دارند، پیدا کند.
جستجوی عمیق چگونه به نظر می رسد. در اینجا یک GIF به اشتراک گذاشته شده توسط مایکروسافت برای نشان دادن نحوه عملکرد جستجوی عمیق در Bing وجود دارد:
رتبه بندی نتایج جستجوی عمیق بزرگترین عامل این است که چگونه یک صفحه با توضیحات گسترده بینگ مطابقت دارد. چند عامل مرتبط و کیفیت دیگر ذکر شده عبارتند از:
- چقدر موضوع مطابقت دارد.
- این که آیا “سطح مناسبی از جزئیات” دارد.
- آیا منبع معتبر و قابل اعتماد است.
- خنکی.
- چقدر صفحه محبوب است.
زمان های انتظار جستجوی عمیق به سرعت نتایج جستجوی معمولی بارگیری نمی شود. مایکروسافت گفت که ممکن است تکمیل جستجوی عمیق تا 30 ثانیه طول بکشد. این باعث میشود که این ویژگی در بدو ورود مرده به نظر برسد – زیرا اکثر جستجوگران احتمالاً صبر زیادی ندارند.
در حال حاضر در دسترس بودن محدود است. مایکروسافت در یک پست وبلاگی گفت، تنها «گروههای کوچک انتخاب شده بهطور تصادفی» از کاربران جهانی بینگ، جستجوی عمیق را در حین آزمایش مشاهده خواهند کرد.
چرا ما اهمیت می دهیم. این یکی دیگر از ویژگی های SERP مبتنی بر هوش مصنوعی است که رقابت می کند و می تواند کلیک ها را از لیست های ارگانیک بدزدد.
با این اوصاف، تشخیص دقیق نحوه عملکرد بدون آزمایش آن سخت است، کاری که ما هنوز نتوانسته ایم انجام دهیم. اما هر کلیکی که میدزدد میتواند به کاربران کمک کند وظایف خود را سریعتر انجام دهند، زیرا قصد کاربر برای بسیاری از پرسشها مبهم است.
آنچه مایکروسافت می گوید. مایکروسافت گفت که جستجوی عمیق را ایجاد کرده است تا «پاسخهای مرتبطتر و جامعتری به پیچیدهترین پرسشهای جستجو» ارائه دهد:
- «جستجوی عمیق برای هر پرسش یا هر کاربری در نظر گرفته نشده است. … جستجوی عمیق جایگزینی برای جستجوی وب موجود Bing نیست، بلکه پیشرفتی است که گزینه ای را برای کاوش عمیق تر و غنی تر در وب ارائه می دهد.”