چگونه بهروزرسانی کبوتر گوگل نتایج جستجوی محلی را تغییر داد
بهروزرسانی Google Pigeon، یکی از بزرگترین تغییرات الگوریتم جستجوی محلی تا کنون، نحوه رتبهبندی مشاغل محلی در جستجوی ارگانیک را تغییر داد.
یکی از بزرگترین بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل به خاطر نتایج جستجوی محلی پیادهسازی شد و کسبوکارهای محلی معمولاً تأثیرات بهروزرسانی را در دادههای تحلیلی وبسایت خود مشاهده میکردند.
مطمئناً کاربران Google نیز این تأثیر را دیدند و این معمولاً به معنای تجربه جستجوی متفاوت و در نهایت بهتر از نظر مشاغل محلی و اطلاعات مربوط به آن مشاغل بود.
این بهروزرسانی الگوریتم جستجوی Google که تصور میشود در تاریخ 24 ژوئیه 2014 یا حوالی آن راهاندازی شده است – و بهزودی توسط Search Engine Land بهروزرسانی “Pigeon” تلقی میشود – هدف از این بهروزرسانی الگوریتم جستجوی Google ارائه نتایج جستجوی محلی بهتر از طریق پاداش دادن به مشاغل محلی که حضور ارگانیک قوی و بهتری دارند، است. قابلیت مشاهده در جستجوی سنتی، شبیه به دیدی که ممکن است یک کسب و کار قبلاً در Google Maps دیده باشد.
این ایده که کسبوکارهای کوچک با مکانهای محلی مرتبط (فکر میکنیم «فروشگاههای مامان و پاپ») شایسته حضور در جستجو هستند درست به همان اندازه که سایر مشاغل در منطقه، صرف نظر از اندازه یا محبوبیت برند، کاملاً منطقی است با فرض اینکه رتبه بندی خوب کسب و کار در نتایج آنچه را که عبارت جستجو نشان می دهد ارائه می دهد.
دقیقاً چه چیزی با بهروزرسانی کبوتر تغییر کرد
برای اینکه در نهایت قابلیتهای جستجوی محلی خود را بهبود بخشد، گوگل صدها سیگنال رتبهبندی را برای جستجوی Google و Google Maps افزایش داد. این همچنین به این معنی است که پارامترهای رتبهبندی مکان و فاصله Google نیز برای ارائه بهتر نتایج محلی و مرتبط به کاربران براساس نزدیکی بهبود یافته است.
و در بیشتر موارد، به ویژه در بلندمدت، چنین بود.
جستجوی محلی از ژوئیه 2014، زمانی که پرتاب اولیه Pigeon انجام شد، به شدت بهبود یافته است، اما همچنین به طور گسترده اعتقاد بر این است که یک سری بهروزرسانیهای Pigeon نیز از آن زمان به کار گرفته شدهاند. و این می تواند برخی از اشکالات ابتدای راه اندازی به روز رسانی الگوریتم را توضیح دهد که در نهایت اصلاح شد.
همچنین اشکالاتی در ویژگیهای هرزنامه وجود داشت که با استفاده از کلمات کلیدی با تطابق دقیق، الگوریتم محلی را فریب داد تا صفحات آنها را در نتایج بالاتر رتبه بندی کند، از جمله در “بسته محلی” Google (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).
چندین اشکال قابل توجه دیگر در نتیجه اولین پرتاب Pigeon وجود داشت، اما آنها نیز به زودی اصلاح شدند. به نظر میرسد اولین بهروزرسانی Pigeon برای راهاندازی اولیه در حدود ۱ اوت ۲۰۱۴ انجام شود و برخی از مشکلات را برطرف کرد.
و به همین دلیل دور از ذهن نیست که فکر کنیم چندین به روز رسانی Pigeon از زمان استقرار اولیه جولای 2014 راه اندازی شده است. معمول است که یک تغییر عمده الگوریتم با یک سری تازهسازی دنبال شود.
از کبوتر بهعنوان تاثیرگذارترین بهروزرسانی الگوریتم محلی تا کنون و قطعاً تأثیرگذارترین بهروزرسانی از زمان بهروزرسانی Google Venice در سال 2012 نام برده میشود
آنچه گوگل باید در مورد کبوتر می گفت
گوگل در اکثر به روز رسانی ها مادر است. کبوتر تفاوتی نداشت.
پس از ارائه برخی نظرات کلی در مورد راه اندازی اولیه Pigeon و آنچه به طور خاص (نوعی) به روز شده بود، در مورد هیچ یک از به روز رسانی هایی که به احتمال زیاد پس از آن انجام شد چیزی برای گفتن نداشت.
پس از آن که گفت که بهروزرسانی Pigeon ریشه عمیقتری در قابلیتهای کلی جستجوی وب گوگل دارد، از جمله سیگنالهای رتبهبندی زیادی که در جستجوی وب استفاده میکند و سایر ویژگیهای مهمی که تجربه کلی جستجو را بهبود بخشیده است (نمودار دانش، تصحیحهای املایی، مترادفها، تغییرات و غیره .)، چیز دیگری نگفت.
گوگل به بری شوارتز گفت که هیچ یک از بهروزرسانیهای Pigeon را پس از راهاندازی اولیه تأیید یا رد نمیکند و «احتمالاً تمام تغییرات الگوریتمهای جستجوی محلی را در حین انجام جزئیات توضیح نمیدهد».
بنابراین، تقریباً تضمین شده است که یک به روز رسانی وجود داشته باشد، و همچنین به احتمال زیاد بیش از یک به روز رسانی برای الگوریتم کبوتر در چند سال گذشته وجود داشته است.
تغییرات کبوتر در SERP های گوگل
قبل از کبوتر، نتایج جستجو در Maps به طور قابل توجهی متفاوت از نتایج جستجوی سنتی بود. تجربه کاربر نیز بسیار متفاوت بود.
اکنون نتایج جستجو و زیبایی شناسی SERP (صفحه نتایج موتورهای جستجو) هم برای جستجوی Google و هم برای جستجوی Google Maps ظاهر و عملکرد یکنواخت تری دارند (به زیر مراجعه کنید).
جستجوی سنتی:
Google Maps:
علاوه بر ادغام بهبود یافته بین سیگنالهای رتبهبندی محلی، Google همچنین نحوه برخورد با «دایرکتوریهای» محلی مبتنی بر مصرفکننده، مانند Yelp، Home Advisor و موارد دیگر را بهروزرسانی کرد.
قبل از راهاندازی Pigeon، یک ارائه داخلی در Yelp وجود داشت که به بیرون درز کرد، سپس منتشر شد، و توضیح میداد که Yelp چگونه احساس میکرد گوگل با سایت بررسی اصلی بدرفتاری میکند و از محتوای خود در جستجو حمایت میکند. Yelp ادعا میکند که در بررسیهای Google از رتبهبندی بالاتری برخوردار است، حتی زمانی که کاربر به طور خاص عبارت Yelp را در جستوجوهای جستجوی خود قرار میدهد، که به وضوح به عنوان یک جستجوی بیطرفانه منطقی نیست.
پس از راهاندازی Pigeon، Yelp و سایر فهرستهای محلی که توسط محتوای کاربران و نظرات مشتریان هدایت میشوند، با رفتار مطلوبتری مواجه شدند و همانطور که باید در جستجو رتبهبندی بالاتری داشتند.
کبوتر به بسته محلی تغییر می کند
یکی از قابل توجهترین تفاوتها برای کاربرانی که در نتایج جستجوی کسبوکارهای محلی در گوگل بودند، تغییر بسته محلی بود.
قبل از Pigeon، بسته محلی شامل 10 یا 7 کسب و کار در بخش ویژه در جستجوی سنتی است که فرصت های بیشتری را برای کسب و کار فراهم می کند تا رتبه خوبی داشته باشند و در صفحه 1 SERP ظاهر شوند.
ظرف یک سال پس از راهاندازی Pigeon، تعداد بستههای محلی به چیزی که اکنون در سال 2017 است کاهش یافت، بسته 3 (که در زیر نشان داده شده است).
هدف Pigeon، که گوگل تایید کرد، این بود که اجازه دهد جستجوی محلی تا حد امکان شبیه به جستجوی ارگانیک سنتی باشد، در حالی که به روشی مشابه رفتار کند.
تأثیرات فوری کسبوکارهای محلی که ممکن است تجربه کرده باشند به این بستگی دارد که چگونه قبل از کبوتر قرار گرفتهاند و چگونه ممکن است از تغییر در رتبهبندیهای محلی سود یا آسیب ببینند.
اثرات دائمیتر ممکن است افزایش یا کاهش بازدیدهای ارجاع وب و همچنین افزایش یا کاهش KPIهایی مانند سرنخها و تبدیلها (مانند «دریافت دستورالعملها» یا «اکنون تماس بگیرید») باشد.
گوگل نه تنها نحوه رتبهبندی بسیاری از کسبوکارها و میزان قابل مشاهده بودن آنها را تغییر داد، بلکه قصد داشت اطلاعاتی را که میخواهند در مراحل کمتری به کاربران ارائه دهد. هدف Pigeon ارائه مرتبطترین و مفیدترین نتایج به کاربران در یک محیط محلی با حمایت از کسانی بود که در شعاع و ارتباط خاص جستجوی کاربر هستند.
اساساً، گوگل اکنون می تواند به طور مستقیم اطلاعات مورد نیاز در مورد یک کسب و کار محلی خاص را سریعتر و آسان تر از همیشه در اختیار کاربران قرار دهد. اما اگر گوگل اطلاعات مهمی (شماره تلفن، آدرس، ساعت کاری و غیره) را به کاربر ارائه دهد، ممکن است آن کاربران هرگز وارد سایت شما نشوند و دیگر آنها را مجبور به جستجوی بیشتر نکند.
گوگل با ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربران با کلیک های کمتر به آنها کمک کرد، اما اغلب به قیمت ترافیک آن وب سایت ها تمام می شود.
شکی نیست که این نوع تغییرات ادامه خواهند داشت – نه فقط در یک محیط محلی – که در آن گوگل اساساً محتوای برندها را حذف می کند و مستقیماً آن را به کاربران در Google SERP ارائه می دهد. این جایی است که جستجو برای سالها پیش رفته است.
اگر برند شما هنوز رتبه خوبی دارد و مشتریان همچنان کسب و کار شما و اطلاعات مرتبط با آن را پیدا می کنند، آیا باز هم یک برد بازاریابی است؟
در این مرحله، به نظر می رسد تنها انتخاب ما باشد.