راهنمای کامل به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل
تاریخچه کامل الگوریتم پنگوئن گوگل را بررسی کنید و بیاموزید که چگونه بر عملکرد سئو تاثیر گذاشته است.
ده سال از زمانی که گوگل الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد و موضع قوی تری در مورد شیوه های ساخت لینک دستکاری کرد می گذرد.
این الگوریتم تعدادی به روز رسانی داشته است و به بخشی از الگوریتم اصلی گوگل تبدیل شده است، و در نتیجه، جریمه ها کمتر رایج شده اند، اما همچنان هم در قالب جزئی و هم در قالب سایت وجود دارند.
در بیشتر موارد، گوگل ادعا میکند که بسیاری از لینکهای بیکیفیت آنلاین را نادیده میگیرد، اما همچنان مراقب الگوهای غیرطبیعی مانند طرحهای پیوند، PBN، تبادل لینک، و الگوهای پیوند غیرطبیعی خروجی است.
الگوریتم پنگوئن گوگل
معرفی پنگوئن
در سال 2012، گوگل رسما “به روز رسانی الگوریتم وب اسپم” را راه اندازی کرد که به طور خاص هرزنامه های لینک و شیوه های ساخت لینک دستکاری را هدف قرار می داد.
الگوریتم وب هرزنامه بعداً از طریق توییتی از مت کاتس که در آن زمان رئیس تیم وب اسپم گوگل بود (به طور رسمی) به عنوان به روز رسانی الگوریتم پنگوئن شناخته شد.
در حالی که گوگل رسما الگوریتم پنگوئن را نامگذاری کرد، هیچ کلمه رسمی در مورد اینکه این نام از کجا آمده است وجود ندارد.
نام الگوریتم پاندا از یکی از مهندسان کلیدی درگیر با آن گرفته شده است، و به احتمال زیاد پنگوئن از منبع مشابهی سرچشمه گرفته است.
یکی از تئوری های مورد علاقه من برای نامگذاری پنگوئن این است که ادای احترامی به پنگوئن از بتمن دی سی دارد.
قبل از الگوریتم پنگوئن، حجم پیوند نقش مهمی در تعیین امتیاز یک صفحه وب هنگام خزیدن، نمایه سازی و تجزیه و تحلیل توسط گوگل داشت.
این بدان معناست که وقتی نوبت به رتبهبندی وبسایتها بر اساس این امتیازات برای صفحات نتایج جستجو میرسد، برخی از وبسایتها و تکههای محتوا با کیفیت پایین در جایگاههای برجستهتری در نتایج جستجوی ارگانیک نسبت به آنچه باید باشد ظاهر میشوند.
چرا گوگل پنگوئن مورد نیاز بود؟
جنگ گوگل با کیفیت پایین با الگوریتم پاندا آغاز شد و پنگوئن یک افزونه و افزوده به زرادخانه برای مبارزه با این جنگ بود.
پنگوئن پاسخ گوگل به روش فزاینده دستکاری نتایج جستجو (و رتبه بندی) از طریق تکنیک های ساخت لینک کلاه سیاه بود.
کاتز که در کنفرانس SMX Advanced 2012 صحبت می کرد، گفت:
ما به آن چیزی نگاه می کنیم که برای مقابله با محتوای کم کیفیت طراحی شده است. با پاندا شروع شد، و سپس متوجه شدیم که هنوز مقدار زیادی هرزنامه وجود دارد و پنگوئن برای مقابله با آن طراحی شده است.
هدف این الگوریتم به دست آوردن کنترل بیشتر و کاهش اثربخشی تعدادی از تکنیک های ارسال هرزنامه سیاه و سفید بود.
پنگوئن با درک و پردازش بهتر انواع پیوندهایی که وبسایتها و مدیران وبسایتها به دست میآوردند، تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که پیوندهای طبیعی، معتبر و مرتبط به وبسایتهایی که به آنها اشاره میکنند پاداش میدهند، در حالی که پیوندهای دستکاری و هرزنامه کاهش مییابند.
راهنمای کامل به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل
پنگوئن فقط با لینک های ورودی سایت سروکار دارد. گوگل فقط به لینک هایی که به سایت مورد نظر اشاره می کنند نگاه می کند و اصلا به لینک های خروجی آن سایت نگاه نمی کند.
راه اندازی و تاثیر اولیه
طبق برآورد خود گوگل، زمانی که پنگوئن برای اولین بار در آوریل 2012 راه اندازی شد، بیش از 3 درصد از نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار داد.
پنگوئن 2.0، چهارمین بهروزرسانی (شامل راهاندازی اولیه) برای الگوریتم در ماه مه 2013 منتشر شد و تقریباً 2.3 درصد از تمام درخواستها را تحت تأثیر قرار داد.
گفته میشود در هنگام راهاندازی، پنگوئن دو روش دستکاری خاص را هدف قرار داده است، به ویژه، اینها طرحهای پیوند و پر کردن کلمات کلیدی.
طرحهای پیوند اصطلاحی است برای شیوههای ساخت لینک دستکاری، مانند مبادلات، پرداخت برای پیوندها، و سایر روشهای پیوند غیرطبیعی که در مستندات طرح پیوند گوگل ذکر شده است.
راه اندازی اولیه پنگوئن همچنین با هدف پر کردن کلمات کلیدی بود که از آن زمان با الگوریتم پاندا (که بیشتر به عنوان یک الگوریتم محتوا و کیفیت سایت در نظر گرفته می شود) مرتبط شد.
بهروزرسانیها و تازهسازیهای کلیدی پنگوئن Google
از زمانی که الگوریتم پنگوئن در سال 2012 راه اندازی شد، تعدادی به روز رسانی و تازه سازی وجود داشته است، و احتمالاً تعدادی ترفند دیگر که به عنوان به روز رسانی الگوریتم ناشناخته در تاریخ ثبت شده است.
Google Penguin 1.1: 26 مارس 2012
این تغییری در خود الگوریتم نبود، بلکه اولین بهروزرسانی دادههای درون آن بود.
در این مثال، وبسایتهایی که در ابتدا تحت تأثیر راهاندازی قرار گرفتهاند و در پاکسازی نمایههای پیوندشان فعال بودهاند، مقداری بهبود یافتهاند، در حالی که سایر وبسایتهایی که در اولین بار توسط پنگوئن دستگیر نشدهاند، تأثیر داشتهاند.
Google Penguin 1.2: 5 اکتبر 2012
این یک به روز رسانی اطلاعات دیگر بود. بر پرسوجوهای زبان انگلیسی و همچنین بر جستارهای بینالمللی تأثیر گذاشت.
Google Penguin 2.0: 22 مه 2013
این نسخه از نظر فنی پیشرفتهتر از الگوریتم پنگوئن بود و نحوه تأثیر الگوریتم بر نتایج جستجو را تغییر داد.
پنگوئن 2.0 حدود 2.3 درصد از جستارهای انگلیسی و همچنین سایر زبان ها را به تناسب تحت تأثیر قرار داد.
همچنین این اولین بهروزرسانی پنگوئن بود که عمیقتر از صفحه اصلی وبسایتها و صفحات دستهبندی سطح بالا برای شواهدی از ارسال هرزنامه لینک به وبسایت به نظر میرسید.
Google Penguin 2.1: 4 اکتبر 2013
تنها بهروزرسانی پنگوئن 2.0 (2.1) در 4 اکتبر همان سال انجام شد. حدود 1% از پرس و جوها را تحت تاثیر قرار داد.
در حالی که هیچ توضیح رسمی از سوی گوگل وجود نداشت، دادهها نشان میدهند که بهروزرسانی دادههای 2.1 همچنین بر میزان عمق نگاه پنگوئن به یک وبسایت و خزیدن عمیقتر، و تجزیه و تحلیل بیشتر در مورد اینکه آیا پیوندهای هرزنامه وجود دارد یا خیر، پیشرفت کرده است.
Google Penguin 3.0: 17 اکتبر 2014
در حالی که این بهروزرسانی بزرگ نامیده میشد، در واقع یک بهروزرسانی دیگر داده بود. به کسانی که تحت تأثیر بهروزرسانیهای قبلی قرار گرفتهاند اجازه ظهور و بازیابی را میدهد، در حالی که بسیاری دیگر که به استفاده از شیوههای پیوند هرزنامه ادامه دادهاند و از رادار تأثیرات قبلی فرار کردهاند، تأثیری را دیدند.
پیر فار، کارمند Google، این موضوع را از طریق پستی در نمایه Google+ خود تأیید کرد و اینکه بهروزرسانی بهطور کامل «چند هفته» طول میکشد.
فر همچنین اظهار داشت که این به روز رسانی کمتر از 1٪ از جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار داده است.
Google Penguin 4.0: 23 سپتامبر 2016
تقریباً دو سال پس از بهروزرسانی نسخه 3.0، آخرین بهروزرسانی الگوریتم پنگوئن راهاندازی شد.
بزرگترین تغییر با این تکرار این بود که پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی شد.
هنگامی که یک الگوریتم فراتر می رود و به بخشی از هسته تبدیل می شود، به این معنی نیست که عملکرد الگوریتم تغییر کرده است یا ممکن است دوباره به شدت تغییر کند.
این بدان معناست که درک گوگل از الگوریتم تغییر کرده است، نه خود الگوریتم.
در حال حاضر همزمان با هسته، پنگوئن وب سایت ها و لینک ها را در زمان واقعی ارزیابی می کند. این بدان معنی است که شما می توانید (به طور منطقی) تأثیرات آنی لینک سازی یا کار اصلاحی خود را ببینید.
پنگوئن جدید همچنین در اجرای جریمه های مبتنی بر لینک دست بسته نبود بلکه خود لینک ها را بی ارزش کرد. این در تضاد با تکرارهای قبلی پنگوئن است، جایی که منفی مجازات می شد.
همانطور که گفته شد، مطالعات و از تجربه شخصی، جریمه های الگوریتمی مربوط به بک لینک ها هنوز وجود دارد.
دادههای منتشر شده توسط متخصصان سئو (به عنوان مثال، مایکل کوتام)، و همچنین مشاهده کاهش رتبهبندی الگوریتمی از طریق فایلهای Disavow پس از Penguin 4.0، این باور را تقویت میکند.
تنزل رتبه های الگوریتمی پنگوئن گوگل
بلافاصله پس از معرفی الگوریتم پنگوئن، وبمسترها و برندهایی که از تکنیکهای ساخت لینک دستکاری استفاده کرده بودند یا نمایههای بک لینک خود را با مقادیر فراوانی از لینکهای با کیفیت پایین پر کرده بودند، شاهد کاهش در ترافیک و رتبهبندی ارگانیک خود بودند.
همه تنزل رتبههای پنگوئن در کل سایت نبودند – برخی جزئی بودند و فقط بر گروههای کلیدواژه خاصی تأثیر گذاشتند که به شدت هرزنامه شده بودند و بیش از حد بهینهسازی شده بودند، مانند محصولات کلیدی و در برخی موارد حتی مارکها.
وب سایتی که تحت تاثیر جریمه پنگوئن قرار گرفت و رفع آن 17 ماه طول کشید.
تاثیر پنگوئن میتواند بین دامنهها نیز منتقل شود، بنابراین تغییر دامنه و تغییر مسیر قبلی به جدید میتواند در دراز مدت مشکلات بیشتری را ایجاد کند.
آزمایشها و تحقیقات نشان میدهد که استفاده از تغییر مسیر 301 یا 302 اثر پنگوئن را از بین نمیبرد و جان مولر در انجمن وبمسترهای گوگل تأیید کرد که استفاده از یک متا رفرش از یک دامنه به یک دامنه جدید نیز میتواند باعث ایجاد عوارض شود.
به طور کلی، توصیه میکنیم از تغییر مسیرهای نوع متا تازهسازی استفاده نکنید، زیرا این امر میتواند باعث سردرگمی کاربران (و خزندههای موتورهای جستجو، که ممکن است آن را با تلاش برای تغییر مسیر اشتباه کنند) ایجاد کند.
بازیابی پنگوئن گوگل
ابزار Disavow یک دارایی برای متخصصان سئو بوده است، و این حتی اکنون که پنگوئن به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی وجود دارد، تغییر نکرده است.
همانطور که انتظار دارید، مطالعات و تئوری هایی منتشر شده است که نشان می دهد انکار پیوندها در واقع هیچ کمکی به کاهش رتبه الگوریتمی مبتنی بر پیوند و اقدامات دستی نمی کند، اما این نظریه توسط نمایندگان گوگل به طور عمومی حذف شده است.
همانطور که گفته شد، گوگل توصیه می کند که ابزار انکار تنها باید به عنوان آخرین راه حل در هنگام برخورد با هرزنامه لینک استفاده شود، زیرا رد کردن یک لینک بسیار ساده تر (و فرآیند سریعتر از نظر تأثیر آن) از ارسال درخواست های تجدید نظر برای پیوندهای خوب است. .
مواردی که باید در فایل Disavow گنجانده شود
فایل Disavow فایلی است که شما به گوگل ارسال میکنید و به آنها میگوید تمام لینکهای موجود در فایل را نادیده بگیرند تا تاثیری بر سایت شما نداشته باشند.
نتیجه این است که لینک های منفی دیگر باعث ایجاد مشکل در رتبه بندی منفی سایت شما مانند پنگوئن نمی شوند.
اما، به این معناست که اگر به اشتباه لینکهای باکیفیت را در فایل رد کردن خود وارد کردهاید، آن لینکها دیگر به رتبهبندی شما کمک نمیکنند.
نیازی نیست هیچ یادداشتی را در فایل انکار خود بگنجانید مگر اینکه صرفاً برای مرجع شما باشد. فقط گذاشتن لینک ها خوب است و هیچ چیز دیگری.
Google هیچ یک از نمادهایی را که شما در فایل Disavow خود ایجاد کرده اید نمی خواند، زیرا آنها آن را به طور خودکار پردازش می کنند بدون اینکه انسان هرگز آن را بخواند.
برخی افزودن نمادهای داخلی مانند تاریخ اضافه شدن گروهی از URL ها به فایل رد کردن یا نظراتی در مورد تلاش آنها برای دسترسی به مدیر وب سایت در مورد حذف پیوند مفید است.
هنگامی که فایل Disavow خود را آپلود کردید، گوگل یک تاییدیه برای شما ارسال می کند.
اما در حالی که گوگل فورا آن را پردازش می کند، بلافاصله آن لینک ها را تخفیف نمی دهد. بنابراین، شما بلافاصله پس از ارسال انکار به تنهایی بهبود نخواهید یافت.
Google همچنان باید بیرون برود و پیوندهای فردی را که در فایل Disavow قرار دادهاید بخزد، اما خود فایل Disavow از Google نمیخواهد که بهطور خاص آن صفحات را بخزد.
همچنین، هیچ راهی برای تعیین اینکه کدام پیوندها تخفیف خورده اند و کدام یک از آنها تخفیف داده نشده است، وجود ندارد، زیرا Google همچنان هر دو را در گزارش پیوند شما در کنسول جستجوی Google گنجانده است.
اگر قبلاً یک فایل Disavow را به Google ارسال کرده باشید، آنها آن فایل را با فایل جدید شما جایگزین خواهند کرد، نه اینکه به آن اضافه کنند.
بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل کنید که اگر قبلاً پیوندهایی را رد کرده اید، همچنان آن پیوندها را در فایل انکار جدید خود قرار دهید.
همیشه می توانید یک کپی از فایل Disavow فعلی را در کنسول جستجوی Google دانلود کنید.
رد کردن پیوندهای فردی در مقابل دامنه ها
توصیه می شود به جای رد کردن پیوندهای فردی، پیوندها را در سطح دامنه رد کنید.
مواردی وجود دارد که می خواهید پیوندهای خاص را رد کنید، مثلاً در یک سایت اصلی که ترکیبی از پیوندهای با کیفیت و پولی دارد.
اما برای اکثر پیوندها، می توانید یک رد کردن مبتنی بر دامنه انجام دهید.
گوگل فقط باید یک صفحه را در آن سایت بخزد تا آن لینک در سایت شما تخفیف داشته باشد.
انجام انکار مبتنی بر دامنه همچنین به این معنی است که شما لازم نیست نگران ایندکس شدن آن پیوندها به عنوان www یا غیرwww باشید، زیرا انکار مبتنی بر دامنه این را در نظر می گیرد.
پیدا کردن بک لینک های خود
اگر فکر می کنید سایت شما تحت تاثیر منفی پنگوئن قرار گرفته است، باید یک ممیزی لینک انجام دهید و لینک های بی کیفیت یا اسپم را حذف یا رد کنید.
کنسول جستجوی گوگل شامل لیستی از بک لینک ها برای صاحبان سایت است، اما توجه داشته باشید که شامل لینک هایی است که قبلاً فالو نشده اند.
اگر لینک Nofollow شود هیچ تاثیری روی سایت شما نخواهد داشت. اما به خاطر داشته باشید که این سایت می تواند در آینده بدون هشدار قبلی آن nofollow را حذف کند.
همچنین ابزارهای شخص ثالث زیادی وجود دارند که پیوندهایی را به سایت شما نشان می دهند، اما از آنجا که برخی از وب سایت ها آن ربات های شخص ثالث را از خزیدن در سایت خود مسدود می کنند، نمی توانند هر پیوندی که به سایت شما اشاره می کند را به شما نشان دهند.
و در حالی که برخی از سایتهایی که این رباتها را مسدود میکنند، سایتهای باکیفیت شناخته شدهای هستند که نمیخواهند پهنای باند آن رباتها را هدر دهند، برخی از سایتهای اسپم نیز از آن استفاده میکنند تا لینکهای با کیفیت پایین خود را از گزارش مخفی کنند.
نظارت بر بک لینک ها نیز یک کار ضروری است، زیرا گاهی اوقات صنعتی که ما در آن کار می کنیم کاملا صادقانه نیست و حملات منفی سئو ممکن است اتفاق بیفتد. این زمانی است که یک رقیب لینک های اسپم را خریداری می کند و آنها را به سایت شما نشان می دهد.
بسیاری از «سئوی منفی» به عنوان بهانه ای استفاده می کنند که سایتشان به دلیل لینک های بی کیفیت توسط گوگل گرفتار می شود.
با این حال، گوگل گفته است که آنها در تشخیص این موضوع بسیار خوب هستند، بنابراین این چیزی نیست که اکثر صاحبان وب سایت باید نگران آن باشند.
این همچنین به این معنی است که استفاده پیشگیرانه از ویژگی انکار بدون نشانه واضحی از جریمه الگوریتمی یا اعلان یک اقدام دستی ایده خوبی است.
با این حال، یک نظرسنجی که توسط SEJ در سپتامبر 2017 انجام شد، نشان داد که 38 درصد از سئوکاران هرگز بک لینک ها را رد نمی کنند.
بررسی نمایه بک لینک، و بررسی دقیق هر دامنه پیوند دهنده برای اینکه آیا پیوندی است که می خواهید یا نه، کار ساده ای نیست.
ارتباط حذف پیوند
Google توصیه میکند که سعی کنید ابتدا به وبسایتها و مدیران وبسایتهایی که لینکهای بد از آنها منشأ میگیرند، دسترسی داشته باشید و قبل از شروع رد کردن آنها، درخواست حذف آنها را بدهید.
برخی از صاحبان سایت برای حذف یک پیوند هزینه ای را طلب می کنند.
گوگل توصیه می کند هرگز برای حذف لینک ها پولی نپردازید. فقط آن پیوندها را در فایل انکار خود بگنجانید و به حذف پیوند بعدی بروید.
در حالی که Outreach یک راه موثر برای بازیابی از جریمه مبتنی بر پیوند است، همیشه ضروری نیست.
الگوریتم پنگوئن همچنین نمایه پیوند را به طور کلی در نظر میگیرد و حجم لینکهای طبیعی و باکیفیت را در مقابل تعداد لینکهای اسپم در نظر میگیرد.
در حالی که در موارد جریمه جزئی (تأثیر بر کلمات کلیدی بیش از حد بهینه شده)، الگوریتم ممکن است همچنان بر شما تأثیر بگذارد. ملزومات نگهداری و نظارت بک لینک باید شما را تحت پوشش قرار دهد.
برخی از وبمسترها حتی تا آنجا پیش میروند که «شرایط» را در شرایط و ضوابط وبسایت خود لحاظ میکنند و به طور فعال به وبسایتهایی که فکر میکنند نباید به آنها پیوند داده شوند، دسترسی پیدا میکنند:
ارزیابی کیفیت لینک
بسیاری در هنگام ارزیابی کیفیت لینک مشکل دارند.
تصور نکنید که به دلیل اینکه یک پیوند از یک سایت .edu می آید، کیفیت بالایی دارد.
بسیاری از دانشآموزان لینکهایی را از وبسایتهای شخصی خود در دامنههای .edu میفروشند که به شدت هرزنامه هستند و باید از آنها رد شود.
به همین ترتیب، تعداد زیادی سایت هک شده در دامنه های .edu وجود دارد که لینک های با کیفیت پایینی دارند.
به شدت بر اساس نوع دامنه قضاوت نکنید. در حالی که نمیتوانید فرضیات خودکار در دامنههای .edu داشته باشید، همین امر در مورد همه TLDها و ccTLDها صدق میکند.
گوگل تایید کرده است که تنها در یک TLD خاص به رتبه بندی جستجو کمکی نمی کند یا به آن آسیب نمی رساند. اما شما نیاز به ارزیابی فردی دارید.
یک شوخی طولانی در مورد اینکه چگونه هرگز صفحه ای با کیفیت در دامنه .info وجود نداشته است، زیرا هرزنامه های زیادی از آن استفاده می کردند، اما در واقع، چند لینک با کیفیت عالی از آن TLD می آیند، که نشان می دهد چرا ارزیابی فردی پیوندها وجود دارد. بسیار مهم است.
مراقب لینک های سایت های فرضی با کیفیت بالا باشید
به لیست لینک ها نگاه نکنید و به طور خودکار لینک های وب سایت های خاص را به عنوان یک لینک با کیفیت عالی در نظر بگیرید، مگر اینکه بدانید که لینک بسیار خاص با کیفیت بالا است.
فقط به این دلیل که شما یک لینک از یک وب سایت بزرگ دارید، از نظر گوگل آن را به یک لینک خودکار با کیفیت بالا تبدیل نمی کند – اگر چیزی وجود دارد، باید بیشتر آن را زیر سوال ببرید.
بسیاری از این سایتها نیز لینکهایی را میفروشند، البته برخی از آنها به عنوان تبلیغات پنهان شدهاند یا توسط یک مشارکتکننده سرکش که لینکهایی را در مقالاتشان میفروشند، انجام میشود.
این نوع لینکها از سایتهای باکیفیت در واقع بیکیفیت بودن توسط بسیاری از سئوکاران تأیید شده است که اقدامات دستی پیوند را دریافت کردهاند که شامل لینکهایی از این سایتها در نمونههای گوگل است. و بله، آنها به احتمال زیاد می توانند در ایجاد مشکل پنگوئن نقش داشته باشند.
با افزایش محتوای تبلیغاتی، شاهد خواهیم بود که پیوندهایی از این دست بیشتر و بیشتر به عنوان بی کیفیت علامت گذاری می شوند.
همیشه پیوندها را بررسی کنید، به خصوص اگر قصد دارید هیچ یک از آنها را صرفاً بر اساس سایتی که پیوند از آن است حذف نکنید.
لینک های تبلیغاتی
مانند تبلیغات، شما باید در مورد لینک هایی که سایت ها ممکن است به شما اشاره کرده باشند و می توانند لینک های تبلیغاتی در نظر گرفته شوند فکر کنید.
پیوندهای پولی همیشه به معنای مبادله پول با پیوندها نیست.
نمونههایی از پیوندهای تبلیغاتی که از نظر Google از نظر فنی لینکهای پولی هستند، هر پیوندی است که در ازای یک محصول رایگان برای بررسی یا تخفیف در محصولات داده میشود.
در حالی که این نوع پیوندها سالها پیش خوب بودند، اکنون باید nofollow شوند.
شما همچنان ارزش لینک را دریافت خواهید کرد، اما به جای اینکه به رتبه بندی کمک کند، از طریق آگاهی از برند و ترافیک خواهد بود.
ممکن است لینکهایی از یک کمپین تبلیغاتی که سالها پیش انجام شده است داشته باشید که اکنون بر یک سایت تأثیر منفی میگذارد.
به همه این دلایل، ارزیابی جداگانه هر پیوند بسیار مهم است. شما میخواهید پیوندهای بی کیفیت را حذف کنید زیرا روی پنگوئن تأثیر میگذارند یا میتوانند باعث یک اقدام دستی در آینده شوند.
اما، شما نمی خواهید پیوندهای خوب را حذف کنید، زیرا این لینک ها به رتبه بندی شما در نتایج جستجو کمک می کنند.
پیوندهای تبلیغاتی که nofollow نمیشوند نیز میتوانند اقدام دستی را برای پیوندهای خروجی در سایتی که آن پیوندها را قرار دادهاند، راهاندازی کنند.
بازیابی پنگوئن در چشم نیست؟
گاهی اوقات پس از اینکه مدیران وبسایتها برای تمیز کردن پروفایلهای پیوند خود تلاش زیادی کردهاند، هنوز شاهد افزایش ترافیک یا رتبهبندی نیستند.
چندین دلیل احتمالی پشت این موضوع وجود دارد، از جمله:
ترافیک اولیه و افزایش رتبه قبل از جریمه الگوریتمی غیرقابل توجیه (و احتمالاً کوتاه مدت) و ناشی از بک لینک های بد بود.
هنگامی که لینک ها حذف شده اند، هیچ تلاشی برای به دست آوردن بک لینک های جدید با ارزش بیشتر انجام نشده است.
همه بک لینک های منفی رد نشده اند / نسبت بالایی از بک لینک های منفی حذف شده اند.
برای شروع، مشکل مبتنی بر پیوند نبود.
وقتی از پنگوئن ریکاوری میکنید، انتظار نداشته باشید که رتبهبندیتان به جایی که قبل از پنگوئن بود برگردد، و نه اینکه بازگشت آنی باشد.
بسیاری از صاحبان سایت این تصور را دارند که بلافاصله پس از برداشتن پنگوئن، رتبه بندی را برای جستجوهای برتر خود در بالا شروع می کنند.
اولاً، برخی از پیوندهایی که شما انکار کردید احتمالاً به یک رتبهبندی مصنوعی کمک میکردند، بنابراین نمیتوانید انتظار داشته باشید که این رتبهبندیها به اندازه قبل بالا باشد.
دوم، از آنجایی که بسیاری از صاحبان سایت در ارزیابی کیفیت لینکها مشکل دارند، برخی از لینکهای با کیفیت بالا به ناچار در این فرآیند رد میشوند، پیوندهایی که به رتبهبندی بالاتر کمک میکنند.
این واقعیت را که گوگل دائماً الگوریتم رتبهبندی خود را تغییر میدهد به این ترکیب اضافه کنید، بنابراین عواملی که قبلاً برای شما مفید بودند ممکن است اکنون تأثیر زیادی نداشته باشند و بالعکس.
افسانه ها و باورهای غلط پنگوئن گوگل
یکی از چیزهای مهم در مورد صنعت سئو و دست اندرکاران آن این است که یک جامعه بسیار فعال و پر جنب و جوش است و همیشه تئوری ها و یافته های آزمایشی جدید روزانه به صورت آنلاین منتشر می شود.
به طور طبیعی، این منجر به ایجاد تعدادی افسانه و تصورات غلط در مورد الگوریتم های گوگل شده است. پنگوئن هم فرقی نداره
در اینجا چند افسانه و تصور نادرست در مورد الگوریتم پنگوئن وجود دارد که در طول سال ها دیده ایم.
افسانه: پنگوئن یک پنالتی است
یکی از بزرگترین افسانه ها در مورد الگوریتم پنگوئن این است که مردم آن را جریمه می نامند (یا آنچه گوگل از آن به عنوان یک اقدام دستی یاد می کند).
پنگوئن ماهیت کاملاً الگوریتمی دارد. Google نمیتواند به صورت دستی آن را حذف کند.
علیرغم این واقعیت که تغییر الگوریتمی و جریمه هر دو می توانند باعث افت شدید رتبه بندی وب سایت شوند، تفاوت های بسیار زیادی بین آنها وجود دارد.
یک جریمه (یا اقدام دستی) زمانی اتفاق میافتد که یکی از اعضای تیم هرزنامه وب Google به یک پرچم پاسخ داده، بررسی کرده و نیاز به اعمال جریمه در دامنه را احساس کند.
از طریق کنسول جستجوی Google در رابطه با این اقدام دستی اعلانی دریافت خواهید کرد.
هنگامی که با یک اقدام دستی مواجه می شوید، نه تنها باید بک لینک های خود را بررسی کنید و برای موارد هرزنامه ای که مغایر با دستورالعمل های گوگل هستند، رد کنید، بلکه باید یک درخواست تجدید نظر نیز به تیم وب اسپم گوگل ارسال کنید.
در صورت موفقیت، مجازات لغو خواهد شد. و اگر ناموفق بود، به بررسی نمایه بک لینک بازمی گردد.
تنزل رتبه پنگوئن بدون دخالت یکی از اعضای تیم Google انجام می شود. همه اینها به صورت الگوریتمی انجام می شود.
قبلاً باید منتظر یک بهروزرسانی یا بهروزرسانی الگوریتم باشید، اما اکنون، پنگوئن در زمان واقعی اجرا میشود، بنابراین بازیابی میتواند بسیار سریعتر انجام شود (اگر کار اصلاحی کافی انجام شده باشد).
افسانه: اگر پنگوئن به سایت شما برخورد کند، گوگل به شما اطلاع خواهد داد
افسانه دیگر در مورد الگوریتم پنگوئن گوگل این است که پس از اعمال آن به شما اطلاع داده می شود.
متاسفانه این درست نیست کنسول جستجو به شما اطلاع نمی دهد که رتبه شما به دلیل استفاده از پنگوئن کاهش یافته است.
باز هم، این تفاوت بین یک الگوریتم و یک پنالتی را نشان می دهد – در صورت ضربه پنالتی به شما اطلاع داده می شود.
با این حال، روند ریکاوری از پنگوئن به طور قابل توجهی شبیه به ریکاوری از یک پنالتی است.
افسانه: رد کردن پیوندهای بد تنها راه برای معکوس کردن ضربه پنگوئن است
در حالی که این تاکتیک بسیاری از لینکهای با کیفیت پایین را حذف میکند، اما کاملاً زمانبر و اتلاف منابع بالقوه است.
Google Penguin درصد پیوندهای با کیفیت خوب را در مقایسه با پیوندهایی که ماهیت اسپم دارند بررسی می کند.
بنابراین، به جای تمرکز بر حذف دستی آن پیوندهای با کیفیت پایین، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که تعداد پیوندهای با کیفیت وب سایت شما را افزایش دهید.
این تاثیر بهتری روی درصدی که پنگوئن در نظر می گیرد خواهد داشت.
افسانه: شما نمی توانید از پنگوئن بازیابی کنید
بله، شما می توانید از پنگوئن بهبود پیدا کنید.
ممکن است، اما به تجربه ای در برخورد با ماهیت بی ثبات الگوریتم های گوگل نیاز دارد.
بهترین راه برای از بین بردن اثرات منفی پنگوئن این است که تمام پیوندهای موجود در وب سایت خود را فراموش کنید و شروع به به دست آوردن لینک های اصلی ویرایش کنید.
هر چه تعداد این لینک های با کیفیت بیشتر به دست آورید، راحت تر می توانید وب سایت خود را از چنگ پنگوئن رها کنید.