گرین گروپ

راهنمای کامل گوگل پاندا به‌روزرسانی : 2011-21

راهنمای کامل گوگل پاندا به‌روزرسانی : 2011-21

راهنمای کامل گوگل پاندا به‌روزرسانی : 2011-21

همه چیزهایی را که باید درباره Google Panda بدانید بیاموزید. بررسی کنید چرا راه اندازی شد، آنچه در مورد الگوریتم و جدول زمانی کامل می دانیم.

Google Panda اولین بار در فوریه 2011 به عنوان بخشی از تلاش گوگل برای حذف تاکتیک های سئو کلاه سیاه و هرزنامه های وب راه اندازی شد.

در آن زمان، شکایات کاربران در مورد نفوذ فزاینده “مزرعه های محتوا” بیداد می کرد.

همراه با الگوریتم پاندا برای اختصاص دادن به صفحات یک طبقه بندی کیفیت، استفاده داخلی و مدل سازی شده بر اساس رتبه بندی کیفیت انسانی، که به عنوان یک عامل رتبه بندی گنجانده شد، آمد.

به سرعت به سال 2021 برسید و اکنون می توانید ببینید که اولین قدم گوگل برای تمرکز بر کیفیت و تجربه کاربری چقدر مهم بوده است.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد Google Panda بدانید – بیشتر در مورد دلیل راه‌اندازی آن، آنچه باید در مورد الگوریتم بدانید و یک جدول زمانی کامل.

چرا گوگل پاندا را ایجاد کرد؟

در سال 2010، کاهش کیفیت نتایج جستجوی گوگل و ظهور مدل کسب و کار “مزرعه محتوا” به موضوعاتی تبدیل شد که بارها و بارها در حال پخش شدن بود.

همانطور که آمیت سینگال از گوگل بعداً در TED به Wired گفت، به‌روزرسانی «کافئین» در اواخر سال 2009، که توانایی گوگل را برای فهرست‌بندی سریع محتوا به‌طور چشمگیری افزایش داد، همچنین محتوای «نه چندان خوب» را در فهرست آنها معرفی کرد.

مت کاتس از گوگل به Wired گفت که این مشکل محتوای جدید واقعاً یک مشکل هرزنامه نیست، اما یکی از موارد “حداقل کاری که می توانم انجام دهم که اسپم نیست چیست؟”

ReadWriteWeb اشاره کرد:

«در پایان [2009]، دو مورد از این مزارع محتوا – Demand Media [of eHow Infamy] و Answers.com – به طور محکم در 20 ویژگی وب برتر در ایالات متحده که توسط comScore اندازه‌گیری می‌شود، مستقر شدند. Demand Media مظهر یک مزرعه محتوا و تا حد زیادی بزرگترین نمونه از آن است که روزانه 7000 قطعه محتوا تولید می کند… این شرکت بر اساس یک فرمول ساده عمل می کند: ایجاد حجم زیادی از محتوای خاص و عمدتاً بدون الهام برای موتورهای جستجو، سپس آن را از طریق نرم افزارهای اجتماعی ویروسی کنید و از طریق تبلیغات پول زیادی به دست آورید.

در ژانویه 2011، Business Insider عنوانی را منتشر کرد که همه چیز را بیان می کند: الگوریتم جستجوی Google خراب شده است، زمان بازگشت به Curation است.

در مقاله دیگری اشاره کردند:

«دماند [رسانه] با اجرای آربیتراژ غول پیکر اکوسیستم گوگل، هوشمندانه ترین ترفند را تغییر می دهد. قراردادهای تقاضا با هزاران فریلنسر برای تولید صدها هزار قطعه محتوای بی کیفیت، موضوعاتی که بر اساس ارزش جستجوی آنها انتخاب می شوند، که اکثر آنها توسط گوگل هدایت می شوند، قرارداد می بندند. از آنجایی که الگوریتم گوگل محتوای پربار و ثابت را به محتوای با کیفیت وزن می دهد، الگوریتم گوگل محتوای تقاضا را در صفحات نتایج موتور جستجوی آنها بالا می برد.

بدون شک، عناوینی از این دست به طور قابل توجهی گوگل را تحت تاثیر قرار دادند که با توسعه الگوریتم پاندا پاسخ داد.

به روزرسانی گوگل پاندا راه اندازی شد

پاندا اولین بار در 23 فوریه 2011 معرفی شد.

در 24 فوریه، گوگل یک پست وبلاگی در مورد این به روز رسانی منتشر کرد و نشان داد که آنها “بهبود الگوریتمی بسیار بزرگی را در رتبه بندی ما راه اندازی کردند – تغییری که به طور قابل توجهی بر 11.8٪ از جستجوهای ما تأثیر می گذارد.”

هدف بیان شده از به روز رسانی به شرح زیر بود:

این به‌روزرسانی برای کاهش رتبه سایت‌های با کیفیت پایین طراحی شده است – سایت‌هایی که ارزش افزوده پایینی برای کاربران دارند، محتوای سایت‌های دیگر را کپی می‌کنند یا سایت‌هایی که خیلی مفید نیستند. در عین حال، رتبه‌بندی بهتری را برای سایت‌های با کیفیت بالا – سایت‌هایی با محتوای اصلی و اطلاعاتی مانند تحقیق، گزارش‌های عمیق، تجزیه و تحلیل متفکرانه و غیره ارائه می‌کند.»

دنی سالیوان، بنیانگذار Search Engine Land در ابتدا از آن به عنوان به روز رسانی “Farmer” یاد می کرد. با این حال، گوگل بعداً فاش کرد که در داخل به آن «پاندا» گفته می‌شود، نام مهندسی که پیشرفت اولیه الگوریتم را ارائه کرده است.

تجزیه و تحلیل‌های SearchMetrics و SISTRIX (در میان دیگران) از «برندگان و بازنده‌ها» نشان داد که سایت‌هایی که بیشترین ضربه را خورده‌اند برای هر کسی که در آن زمان در صنعت سئو کار می‌کردند، کاملاً آشنا هستند.

این سایت ها شامل wisegeek.com، ezinearticles.com، suite101.com، hubpages.com، buzzle.com، articlebase.com و غیره بودند.

قابل توجه است که مزارع محتوا eHow و wikiHow پس از به‌روزرسانی بهتر عمل کردند. به‌روزرسانی‌های بعدی به این مزارع محتوای «قابل‌قبول‌تر» نیز آسیب می‌رساند، زیرا Demand Media در سه ماهه چهارم سال 2012 6.4 میلیون دلار از دست داد.

آشکارترین تغییر در صنعت سئو این بود که چقدر به «بازاریابی مقاله» ضربه زد، که در آن متخصصان سئو از انتشار مقالات با کیفیت پایین در سایت هایی مانند ezinearticles.com به عنوان شکلی از ایجاد لینک استفاده می کردند.

همچنین واضح بود که سایت‌هایی که بیشترین بازدید را داشتند طراحی‌های کمتر جذاب، تبلیغات مزاحم‌تر، تعداد کلمات متورم، استانداردهای پایین تحریریه، عبارت‌های تکراری، تحقیقات ناقص داشتند و به طور کلی مفید یا قابل اعتماد نبودند.

آنچه در مورد الگوریتم پاندا می دانیم

هنگامی که گوگل در مورد توسعه الگوریتم با Wired بحث کرد، سینگال گفت که آنها با ارسال مدارک آزمایشی به ارزیابی‌کنندگان کیفیت انسانی که از آنها سؤالاتی مانند «آیا راحت هستید کارت اعتباری خود را به این سایت بدهید؟ آیا خیالتان راحت است که داروهای تجویز شده توسط این سایت را به فرزندانتان بدهید؟»

کاتز گفت که مهندس «مجموعه ای دقیق از سؤالات، همه چیز را ایجاد کرده است. آیا شما این سایت را معتبر می دانید؟ آیا اگر این در یک مجله باشد اشکالی ندارد؟ آیا این سایت تبلیغات بیش از حد دارد؟»

بر اساس این مصاحبه، آن ها سپس با مقایسه سیگنال های رتبه بندی مختلف با رتبه بندی کیفیت انسان، الگوریتم را توسعه دادند.

سینگال آن را به عنوان یافتن یک هواپیما در فضای ابری توصیف کرد که مکان های خوب را از بد جدا می کند.

سینگال بعداً 23 سؤال زیر را به عنوان سؤالات راهنما که الگوریتم بر اساس آنها بود منتشر کرد:

  1. آیا به اطلاعات ارائه شده در این مقاله اعتماد دارید؟
  2. آیا این مقاله توسط متخصص یا علاقه‌مندی نوشته شده است که موضوع را به خوبی می‌داند یا ماهیت سطحی‌تری دارد؟
  3. آیا سایت دارای مقالات تکراری، همپوشانی یا اضافی در موضوعات مشابه یا مشابه با تغییرات کمی متفاوت از کلمات کلیدی است؟
  4. آیا با دادن اطلاعات کارت اعتباری خود به این سایت راحت هستید؟
  5. آیا این مقاله دارای اشتباهات املایی، سبکی یا واقعی است؟
  6. آیا موضوعات ناشی از علایق واقعی خوانندگان سایت هستند یا اینکه سایت با تلاش برای حدس زدن چه چیزی ممکن است در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد، محتوا تولید می کند؟
  7. آیا مقاله محتوا یا اطلاعات اصلی، گزارش اصلی، تحقیق اصلی یا تحلیل اصلی را ارائه می دهد؟
  8. آیا صفحه در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می دهد؟
  9. کنترل کیفیت روی محتوا چقدر انجام می شود؟
  10. آیا مقاله هر دو طرف یک داستان را توصیف می کند؟
  11. آیا سایت مرجع معتبری در مورد موضوع خود است؟
  12. آیا محتوا به‌طور انبوه توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید می‌شود یا به آنها برون سپاری می‌شود، یا در شبکه بزرگی از سایت‌ها پخش می‌شود، به طوری که صفحات یا سایت‌های جداگانه مورد توجه یا مراقبت قرار نگیرند؟
  13. آیا مقاله به خوبی ویرایش شده است یا به نظر می رسد شلخته یا عجولانه تولید شده است؟
  14. برای یک پرسش مرتبط با سلامت، آیا به اطلاعات این سایت اعتماد دارید؟
  15. آیا این سایت را به عنوان یک منبع معتبر در صورت ذکر نام می شناسید؟
  16. آیا این مقاله توضیح کامل یا جامعی از موضوع ارائه می دهد؟
  17. آیا این مقاله حاوی تحلیل روشنگرانه یا اطلاعات جالبی است که فراتر از آشکار است؟
  18. آیا این همان صفحه‌ای است که می‌خواهید نشانک‌گذاری کنید، با یک دوست به اشتراک بگذارید، یا توصیه کنید؟
  19. آیا این مقاله دارای تعداد بیش از حد تبلیغاتی است که حواس را از محتوای اصلی منحرف می کند یا با آن تداخل می کند؟
  20. آیا انتظار دارید این مقاله را در یک مجله چاپی، دایره المعارف یا کتاب ببینید؟
  21. آیا مقالات کوتاه، غیر اساسی، یا فاقد جزئیات مفید هستند؟
  22. آیا صفحات با دقت و توجه زیاد به جزئیات در مقابل توجه کمتر به جزئیات تولید می شوند؟
  23. آیا کاربران با دیدن صفحات این سایت شکایت می کنند؟

همچنین ایده خوبی است که در نظر بگیرید که از ارزیابی‌کنندگان کیفیت انسانی گوگل خواسته شده است که در نظر بگیرند. این نقل قول در مورد محتوای کم کیفیت قابل توجه است:

این مثال را در نظر بگیرید: بیشتر دانش آموزان باید برای دبیرستان یا کالج مقاله بنویسند. بسیاری از دانش آموزان برای صرفه جویی در وقت و تلاش با انجام یک یا چند مورد زیر از میانبر استفاده می کنند:

خرید مقالات به صورت آنلاین یا گرفتن شخص دیگری برای نوشتن.
درست کردن چیزها
نوشتن سریع، بدون پیش‌نویس یا ویرایش.
پر کردن گزارش با تصاویر بزرگ یا محتوای مزاحم دیگر.
کپی کردن کل گزارش از یک دایره المعارف یا بازنویسی محتوا با تغییر کلمات یا ساختار جمله در اینجا و آنجا.
با استفاده از حقایق رایج شناخته شده، به عنوان مثال، «آرژانتین یک کشور است. مردم در آرژانتین زندگی می کنند. آرژانتین مرزهایی دارد.
استفاده از کلمات زیادی برای برقراری ارتباط فقط ایده ها یا حقایق اساسی، به عنوان مثال، “پانداها بامبو می خورند. پانداها مقدار زیادی بامبو می خورند. بامبو بهترین غذا برای خرس پاندا است.

در مارس 2011، SEO By The Sea بیسوانات پاندا را به عنوان مهندس احتمالی پشت همنام الگوریتم شناسایی کرد.

در یک مقاله، Biswanath به نویسنده کمک کرد تا نحوه استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین را برای طبقه‌بندی دقیق رفتار کاربر در صفحات فرود توضیح دهد.

در حالی که مقاله در مورد الگوریتم پاندا نیست، نویسنده با مشارکت همنام خود و موضوع، پیشنهاد می کند که پاندا یک الگوریتم یادگیری ماشینی نیز هست.

بیشتر در صنعت سئو به این نتیجه رسیده بودند که پاندا با استفاده از یادگیری ماشینی کار می کند تا پیش بینی های دقیقی در مورد اینکه انسان ها چگونه کیفیت محتوا را ارزیابی می کنند، انجام می دهد. چیزی که کمتر واضح است این است که چه سیگنال‌هایی در الگوریتم یادگیری ماشین گنجانده می‌شود تا مشخص شود کدام سایت‌ها از نظر کیفیت پایین هستند و کدام‌ها نیستند.

پاندا و Google E-A-T:

در سال 2014 گوگل اصول E-A-T را در دستورالعمل های کیفیت جستجوی خود با تمرکز بر تخصص، اقتدار و اعتماد معرفی کرد.

از سال 2018 این اصول بیشتر و بیشتر مورد توجه بازاریابان قرار گرفته است.

مانند پاندا، به‌روزرسانی‌های بعدی و تغییرات الگوریتمی اصلی بر کیفیت محتوا و تجربه کاربر تمرکز دارند.

مانند پاندا، تمرکز بر اجتناب است:

  • محتوای کم حجم و غیر اطلاعاتی.
  • فقدان منابع معتبر
  • محتوای غیر قابل اعتماد و لینک های مشکوک.

بازیابی گوگل پاندا

مسیر بهبودی از پاندا می تواند هم ساده و هم چالش برانگیز باشد.

از آنجایی که پاندا با محتوایی که آن را به عنوان دارای کیفیت بالا طبقه بندی می کند، عملکرد سایت ها را افزایش می دهد، راه حل این است که کیفیت و منحصر به فرد بودن محتوای خود را افزایش دهید.

در حالی که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، بارها ثابت شده است که این دقیقا همان چیزی است که برای بهبودی لازم است.

Alan Bleiweiss با کمک به آنها در بازنویسی محتوا در 100 صفحه به بازیابی سایت کمک کرد.

WiredSEO با تغییر دستورالعمل‌های محتوای تولید شده توسط کاربر برای تشویق بایوس‌های خاص‌تر و منحصربه‌فرد به جای موارد کپی شده از سایت‌های دیگر، به یک سایت کمک کرد تا از Panda بازیابی کند. کاربران سایت قبلا از بایوس سایت های دیگر خود استفاده کرده بودند. با این حال، WiredSEO آنها را تشویق کرد تا برای پرسیدن سؤالات خاص، بیو را تغییر دهند، و در نتیجه بایوس های منحصر به فردی ایجاد شد که تکراری نبود.

افسانه های پاندا گوگل

پاندا درباره محتوای تکراری نیست

شایع ترین افسانه در مورد پاندا این است که در مورد محتوای تکراری است. جان مولر تصریح کرده است که محتوای تکراری مستقل از پاندا است. کارمندان گوگل تاکید کرده اند که پاندا محتوای منحصر به فرد را تشویق می کند، اما این عمیق تر از اجتناب از تکرار است. چیزی که پاندا به دنبال آن است، اطلاعات منحصربه‌فردی است که ارزش فوق‌العاده‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند.

مولر همچنین به یکی از وبلاگ نویسان گفت که حذف موارد تکراری فنی در واقع یک اولویت بسیار کم است و در عوض آنها باید “به این فکر کنند که چه چیزی وب سایت شما را در مقایسه با سایت برتر مطلق شما متفاوت می کند.”

در سال 2021، جان مولر از گوگل توضیح داد که محتوای تکراری یک عامل رتبه بندی منفی نیست.

آیا برای حل مشکلات پاندا باید محتوا را حذف کنید؟

در سال 2017، گری ایلیس از گوگل در توییتر گفت: «ما حذف محتوا به طور کلی برای پاندا را توصیه نمی‌کنیم، بلکه موارد HighQ بیشتری اضافه کنید.»

جان مولر نیز در یوتیوب گفت:

“به طور کلی، کیفیت سایت باید به طور قابل توجهی بهبود یابد تا بتوانیم به محتوا اعتماد کنیم. گاهی اوقات چیزی که ما با سایتی مانند آن می بینیم دارای محتوای بسیار نازکی است، شاید محتوایی وجود داشته باشد که از منابع دیگر جمع آوری می کنید، شاید محتوای تولید شده توسط کاربر وجود داشته باشد که در آن افراد مقالاتی را ارسال می کنند که به نوعی کیفیت پایینی دارند، و همه این موارد هستند. چیزهایی که ممکن است بخواهید به آنها نگاه کنید و بگویید چه کاری می توانم انجام دهم. از یک طرف، اگر بخواهم این مقالات را نگه دارم، شاید از ظاهر شدن آنها در جستجو جلوگیری کنم. شاید از یک تگ noindex برای این موارد استفاده کنید.

پاسخ گوگل همیشه یا عدم ایندکس یا بهبود محتوا بوده است – هرگز آن را به طور کامل قطع نمی کند مگر اینکه انجام این کار حرکتی برای برندسازی باشد.

به طور کلی، حذف محتوا باید از نظر برندسازی کلی سایت شما مورد توجه قرار گیرد، نه حرکتی که جریمه پاندا را حذف می کند.

پاندا و محتوای تولید شده توسط کاربر

پاندا محتوای تولید شده توسط کاربر را به طور خاص هدف قرار نمی دهد. اگرچه پاندا می‌تواند محتوای تولید شده توسط کاربر را هدف قرار دهد، اما تمایل دارد سایت‌هایی را که محتوای با کیفیت پایین تولید می‌کنند – مانند پست‌های مهمان هرزنامه یا انجمن‌های پر از هرزنامه، تحت تأثیر قرار دهد.

محتوای تولید شده توسط کاربر خود را حذف نکنید، خواه این انجمن ها، نظرات وبلاگ یا مشارکت های مقاله باشد، صرفاً به این دلیل که شنیده اید که “بد” است یا به عنوان یک راه حل “مطلوب پاندا” به بازار عرضه شده است. در عوض از منظر کیفیت به آن نگاه کنید.

بسیاری از سایت‌های با رتبه بالا به محتوای تولید شده توسط کاربر متکی هستند – بنابراین بسیاری از سایت‌ها به دلیل حذف آن نوع محتوا، ترافیک و رتبه‌بندی قابل توجهی را از دست می‌دهند. حتی نظراتی که روی یک پست وبلاگ داده می‌شود می‌تواند باعث رتبه‌بندی آن و حتی دریافت یک قطعه برجسته شود.

تعداد کلمات یک عامل نیست

تعداد کلمات یکی دیگر از جنبه های پاندا است که متخصصان سئو اغلب آن را اشتباه می دانند. بسیاری از سایت‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که از انتشار هر محتوایی خودداری می‌کنند، مگر اینکه از تعداد کلمات معینی بیشتر باشد، با ۲۵۰ کلمه و ۳۵۰ کلمه اغلب ذکر شده. درعوض، گوگل به شما توصیه می‌کند که به چند کلمه برای موفقیت در محتوا برای کاربر نیاز دارد فکر کنید.

برای مثال، صفحات زیادی با محتوای اصلی بسیار کم وجود دارد، با این حال گوگل فکر می‌کند که صفحه به اندازه‌ای با کیفیت است که قطعه مشخص شده برای پرس و جو را به دست آورده است. در یک مورد، محتوای اصلی فقط 63 کلمه بود، و بسیاری از آنها برای نوشتن در مورد موضوع به شیوه‌ای غیر هرزنامه که بیش از 350 کلمه بود، سخت می‌شدند. بنابراین شما فقط به کلمات کافی برای پاسخ به سوال نیاز دارید.

لینک ها و تبلیغات وابسته به طور مستقیم هدف قرار نمی گیرند

سایت‌های وابسته و سایت‌های «ساخته‌شده برای AdSense» اغلب بیشتر از سایت‌های دیگر مورد حمله پاندا قرار می‌گیرند، اما این به این دلیل نیست که به‌طور خاص آنها را هدف قرار می‌دهد. یکی از سخنگویان گوگل به TheSEMPost گفت

یک مثال افراطی زمانی است که کارکرد اصلی یک سایت این است که کاربران را از طریق تبلیغات یا پیوندهای وابسته به سایت‌های دیگر هدایت کند، محتوا به طور گسترده در اینترنت در دسترس است، یا با عجله تولید می‌شود، و به صراحت برای جذب بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو ساخته شده است.»

مولر نیز به همین ترتیب گفت:

“اما در عین حال، ما بسیاری از شرکت‌های وابسته را می‌بینیم که اساساً افراد تنبلی هستند که فیدهایی را که دریافت می‌کنند کپی و جایگذاری می‌کنند و آنها را در وب‌سایت‌های خود منتشر می‌کنند. و این نوع محتوای با کیفیت پایین، محتوای نازک، چیزی است که نشان دادن آن در جستجو برای ما واقعاً سخت است.”

به عبارت دیگر، این سایت‌ها به همین دلایل مورد ضربه قرار می‌گیرند: آن‌ها در ارائه محتوای جذاب، منحصربه‌فرد و جذاب شکست می‌خورند.

جدول زمانی

پاندا تقریباً به طور قطع گسترده ترین رکورد عمومی تاریخ های عمومی را برای به روز رسانی های مرتبط با خود دارد. بخشی از دلیل این امر این است که پاندا به صورت خارجی از الگوریتم اصلی گوگل اجرا می‌شد و در نتیجه امتیازات محتوا فقط در تاریخ یا نزدیک به تاریخ به‌روزرسانی جدید پاندا تحت تأثیر قرار می‌گرفت.

این تا 11 ژوئن 2013 ادامه یافت، زمانی که کاتز در SMX Advanced گفت، اگرچه پاندا مستقیماً در الگوریتم اصلی Google گنجانده نشده بود، داده‌های آن ماهانه به‌روزرسانی می‌شد و به آرامی در طول ماه منتشر می‌شد و به تأثیرات ناگهانی صنعت پایان می‌داد. مرتبط با به روز رسانی پاندا.

قرارداد شماره گذاری تا حدودی گیج کننده است.

می توان انتظار داشت که به روز رسانی های اصلی الگوریتم پاندا با 1.0، 2.0، 3.0 و 4.0 مطابقت داشته باشد، اما هیچ به روز رسانی به عنوان 3.0 نامیده نمی شود و 3.1 در گذشته، یک به روز رسانی اصلی برای پاندا نبود.

به روز رسانی داده ها، که نتایج جستجو را به روز می کرد اما الگوریتم پاندا را به روز نمی کرد، معمولاً همانطور که برای به روز رسانی نرم افزار انتظار دارید شماره گذاری می شد (3.2، 3.4، 3.5، و غیره). با این حال، به‌روزرسانی‌های داده‌های زیادی برای نسخه 3 الگوریتم وجود داشت که برای مدتی، این قرارداد نام‌گذاری کنار گذاشته شد و صنعت صرفاً با تعداد کل به‌روزرسانی‌های پاندا (هم به‌روزرسانی‌ها و هم به‌روزرسانی‌های اصلی) به آنها اشاره می‌کرد.

حتی پس از بررسی این قرارداد نامگذاری، هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا همه به‌روزرسانی‌های جزئی پاندا فقط به‌روزرسانی داده‌ها بوده یا برخی از آنها سیگنال‌های جدیدی را نیز در خود جای داده‌اند.

صرف نظر از این، جدول زمانی به روز رسانی پاندا، حداقل، به خوبی شناخته شده است و به شرح زیر است:

  • 1.0: 23 فوریه 2011. اولین تکرار از یک به‌روزرسانی الگوریتم بدون نام در آن زمان معرفی شد (12 درصد درخواست‌ها تحت تأثیر قرار گرفتند)، صنعت بهینه‌سازی موتورهای جستجو و بسیاری از بازیگران بزرگ را شوکه کرد و عملاً به مدل کسب‌وکار «مزرعه محتوا» پایان داد. در آن زمان وجود داشته است.
  • 2.0 (#2): 11 آوریل 2011. اولین به روز رسانی به الگوریتم پاندا اصلی. این به‌روزرسانی سیگنال‌های دیگری مانند سایت‌هایی را که کاربران Google مسدود کرده بودند، در خود جای داد.
  • 2.1 (شماره 3): 9 مه 2011. صنعت اولین بار این پاندا را 3.0 نامید، اما گوگل توضیح داد که این فقط یک به روز رسانی داده است، همانطور که در مورد به روز رسانی های 2.x آینده صادق است.
  • 2.2 (#4): 21 ژوئن 2011
  • 2.3 (شماره 5): 23 ژوئیه 2011
  • 2.4 (#6) بین المللی: 12 اوت 2011. پاندا در سطح بین المللی برای همه کشورهای انگلیسی زبان و کشورهای غیر انگلیسی زبان به جز ژاپن، چین و کره عرضه شد.
  • 2.5 (شماره 7) و شار مربوط به پاندا: 28 سپتامبر 2011. پس از این به روز رسانی، در 5 اکتبر 2011، کاتز اعلام کرد که “انتظار برخی جریانات مرتبط با پاندا در چند هفته آینده.” تاریخ های شار تایید شده 3 اکتبر و 13 اکتبر بود.
  • 3.0 (#8): 19 اکتبر 2011. گوگل برخی سیگنال های جدید را به الگوریتم پاندا اضافه کرد و همچنین نحوه تأثیر الگوریتم بر وب سایت ها را مجدداً محاسبه کرد.
  • 3.1 (#9): 18 نوامبر 2011. گوگل یک به روز رسانی جزئی را اعلام کرد که کمتر از 1 درصد از جستجوها را تحت تأثیر قرار داد.
  • 3.2 (#10): 18 ژانویه 2012. Google تأیید کرد که در این تاریخ به روز رسانی داده ها رخ داده است.
  • 3.3 (#11): 23 فوریه 2012. به روز رسانی داده ها.
  • 3.4 (#12): 23 مارس 2012
  • 3.5 (#13): 19 آوریل 2012
  • 3.6 (#14): 27 آوریل 2012
  • 3.7 (#15): 8 ژوئن 2012. یک به روز رسانی داده ها که ابزارهای رتبه بندی نشان می دهند نسبت به سایر به روز رسانی های اخیر بسیار تاثیرگذارتر بوده است.
  • 3.8 (#16): 25 ژوئن 2012
  • 3.9 (#17): 24 ژوئیه 2012
  • 3.9.1 (#18): 20 آگوست 2012. یک به روز رسانی نسبتاً جزئی که آغاز یک قرارداد نامگذاری جدید تعیین شده توسط صنعت است.
  • 3.9.2 (#19): 18 سپتامبر 2012
  • شماره 20: 27 سپتامبر 2012. یک به روز رسانی نسبتاً بزرگ پاندا نیز آغازی برای نامگذاری دیگری بود. صنعت ناهنجار بودن قرارداد نامگذاری 9.x.x را تشخیص داد و تشخیص داد که به‌روزرسانی‌هایی که به آن Panda 3.0 می‌گویند می‌تواند برای مدت طولانی ادامه یابد.
  • #21: 5 نوامبر 2012
  • #22: 21 نوامبر: 2012
  • شماره 23: 21 دسامبر 2012. بازنگری داده اندکی تأثیرگذارتر.
  • #24: 22 ژانویه 2013
  • #25: 14 مارس 2013. این به روز رسانی از قبل اعلام شده بود، و ابزارها نشان می دهند که تقریباً در این روز رخ داده است. به نظر می رسید کاتز پیشنهاد می کرد که این به روز رسانی نهایی قبل از اینکه پاندا مستقیماً در الگوریتم گوگل گنجانده شود، خواهد بود. با این حال، بعداً مشخص شد که این چیزی نیست که اتفاق می‌افتد.
  • “رقص”: 11 ژوئن 2013. این تاریخ به روز رسانی نیست. با این حال، روزی که کاتز شفاف‌سازی کرد قرار نبود پاندا مستقیماً در الگوریتم گنجانده شود، بلکه قرار بود به‌جای تازه‌سازی ناگهانی داده‌های گذشته، ماهانه با عرضه‌های بسیار کندتر به‌روزرسانی شود.
  • “بازیابی”: 18 ژوئیه 2013. به نظر می رسد این به روز رسانی یک ترفند برای اصلاح برخی از فعالیت های بیش از حد خشن پاندا بوده است.
  • 4.0 (#26): 19 مه 2014. در این تاریخ یک به‌روزرسانی بزرگ پاندا (بر 7.5 درصد درخواست‌ها تأثیر می‌گذارد). بیشتر در صنعت بر این باورند که این به‌روزرسانی الگوریتم پاندا بود، نه فقط به‌روزرسانی داده‌ها، به ویژه با توجه به اظهارات کاتز در مورد عرضه کند.
  • 4.1 (#27): 23 سپتامبر 2014. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم (که بر 3 تا 5 درصد درخواست‌ها تأثیر می‌گذارد) شامل تغییراتی در الگوریتم پاندا بود. با توجه به کندی عرضه، تاریخ دقیق مشخص نیست، اما این اعلام در 25 سپتامبر اعلام شد.
  • 4.2 (#28): 17 ژوئیه 2015. گوگل یک به روز رسانی پاندا را اعلام کرد که عرضه آن ماه ها طول می کشد. به دلیل ماهیت آهسته عرضه، مشخص نیست این تاثیر چقدر قابل توجه بوده یا دقیقاً چه زمانی رخ داده است. این آخرین آپدیت تایید شده پاندا بود.
  • Core Algorithm Incorporation: 11 ژانویه 2016. Google تأیید کرد که Panda در الگوریتم اصلی Google گنجانده شده است، ظاهراً به عنوان بخشی از عرضه آهسته 17 ژوئیه 2015. به عبارت دیگر، پاندا دیگر فیلتری نیست که پس از انجام کار روی الگوریتم گوگل اعمال شود، بلکه به عنوان یکی دیگر از سیگنال های اصلی رتبه بندی آن گنجانده شده است. با این حال، مشخص شده است که این بدان معنا نیست که طبقه بندی کننده پاندا در زمان واقعی عمل می کند.

پاندا: 2021

پاندا اکنون کاملاً در الگوریتم‌های یادگیری ماشین گوگل جاسازی شده است و در نتیجه، به‌روزرسانی‌های مرتبط با پاندا به‌صورت مستقل دیده نمی‌شوند.

با تبدیل شدن پاندا به بخشی از الگوریتم اصلی گوگل، دیگر شاهد آپدیت های جداگانه پاندا نیستیم. به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی – به‌ویژه آنهایی که بر کیفیت و محتوا تمرکز دارند – از نظر تئوری به پاندا مربوط می‌شوند.

حرکت رو به جلو

در سال 2021، باید مفاهیم اصلی پاندا را در ذهن خود نگه دارید.

از تاکتیک های کلاه سیاه و لینک های اسپم خودداری کنید و روی محتوای با کیفیت برای کاربر و تجربه آنها تمرکز کنید. استفاده گوگل از یادگیری ماشینی و فناوری همچنان به این اصول پایبند است.

ممکن است نام پاندا ظاهر نشود، اما اصول پاندا هنوز هم امروزه مطرح است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا