گرین گروپ

موتور جستجوی گوگل حالا از فرمت فایل‌های AVIF پشتیبانی می‌کند

موتور جستجوی گوگل حالا از فرمت فایل‌های AVIF پشتیبانی می‌کند

موتور جستجوی گوگل حالا از فرمت فایل‌های AVIF پشتیبانی می‌کند

به گزارش گرین گروپ به نقل از searchengineland ، این بدان معناست که تصاویر AVIF در Google Search، Images، News، Discover و موارد دیگر نمایش داده خواهند شد.

Google Search سرانجام از فرمت فایل AVIF پشتیبانی می‌کند.

Google Search، Google Images و تمام مکان‌هایی که Google Search تصاویر را نشان می‌دهد، مانند Google Discover، Google News و غیره، اکنون از فرمت AVIF پشتیبانی می‌کنند.

جان مولر، مدافع Google Search، نوشت: «ما خوشحالیم که اعلام کنیم AVIF اکنون یک نوع فایل پشتیبانی شده در Google Search، برای Google Images و همچنین هر مکانی که از تصاویر در Google Search استفاده می‌کند، است.»

AVIF چیست؟ فرمت فایل تصویری AV1 یک مشخصه باز و بدون حق امتیاز برای ذخیره تصاویر یا توالی تصاویر فشرده شده با AV1 در فرمت کانتینر HEIF است. این فرمت با HEIC رقابت می کند که از همان فرمت کانتینر مبتنی بر ISOBMFF استفاده می کند، اما HEVC را برای فشرده سازی به کار می برد.

گوگل اعلام کرد که AVIF یکی از پرکاربردترین فرمت‌های تصویر در حال حاضر است.

گوگل افزود: “AVIF یک فرمت فایل تصویر باز است که بر اساس استاندارد فشرده سازی ویدیویی AV1 ساخته شده است.”

این برای سئو به چه معناست؟ از نظر فنی، هیچ چیز. گوگل گفته است اگر از فرمت AVIF استفاده می‌کنید، نیازی به انجام کاری نیست. گوگل اکنون این فرمت‌ها را پردازش کرده و مانند سایر فرمت‌های تصویر از آن‌ها استفاده می‌کند. جان مولر نوشته است: “برای این که فایل‌های AVIF شما توسط گوگل ایندکس شوند، نیازی به انجام کار خاصی نیست.”

در مارس 2024، گوگل اشاره کرد که این پشتیبانی به زودی در دسترس خواهد بود و اکنون این اتفاق افتاده است.

می‌توانید لیست کامل انواع فایل‌های تصویر پشتیبانی شده را در اینجا مشاهده کنید.

جزئیات بیشتر. مولر نوشت:

“AVIF یک فرمت فایل تصویر باز است که بر اساس استاندارد فشرده سازی ویدیویی AV1 ساخته شده است. این فرمت توسط همه مرورگرهای اصلی وب پشتیبانی می شود و تصاویر در فرمت فایل AVIF توسط بسیاری از خدمات و پلتفرم های وب، از جمله وردپرس، جوملا و CloudFlare پشتیبانی می شوند. توصیه نمی شود به طور کورکورانه تغییرات گسترده ای در تصاویر در سراسر یک وب سایت ایجاد کنید: وقت لازم را برای ارزیابی اینکه کدام فرمت بهترین کار را برای نیازهای خاص شما انجام می دهد، صرف کنید. اگر تصمیم دارید فرمت فایل تصویر برخی از تصاویر خود را تغییر دهید و این منجر به تغییر نام فایل ها یا پسوندها شود، حتما ریدایرکت های سمت سرور را تنظیم کنید.”

چرا به این موضوع اهمیت می دهیم؟

اگر برای فایل‌های AVIF در وب‌سایت‌های خود از روش‌های جایگزین استفاده می‌کردید، دیگر نیازی به این کار نیست. گوگل اکنون به طور بومی از نوع فایل‌های AVIF در جستجوی گوگل پشتیبانی می‌کند.

همچنین، می‌توانید هرگونه روش جایگزینی که استفاده می‌کردید را حذف کنید.

حتماً گزارش‌های عملکرد جستجوی خود را برای هرگونه تغییری که در مورد فایل‌های AVIF ایجاد می‌کنید، مشاهده کنید تا اطمینان حاصل شود که گوگل این تصاویر را به درستی پردازش می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا