گرین گروپ

اگر سن دامنه بر رتبه بندی تأثیر می گذارد، گوگل پاسخ می دهد

اگر سن دامنه بر رتبه بندی تأثیر می گذارد، گوگل پاسخ می دهد

اگر سن دامنه بر رتبه بندی تأثیر می گذارد، گوگل پاسخ می دهد

جان مولر از گوگل به سوال در مورد سن دامنه و هر گونه تاثیری بر رتبه بندی جستجو پاسخ می دهد

شخصی در X (توئیتر سابق) پرسید که آیا سن دامنه بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد؟ جان مولر از گوگل رکورد را ثابت می کند.

شخصی که این سوال را می پرسد در توییتی نوشت:

“آیا سن نام دامنه بر رتبه بندی جستجوی گوگل تاثیر می گذارد؟”

SEO ها برای مدت طولانی متوجه شده اند که نام های دامنه قدیمی با رتبه های برتر مرتبط هستند.

اما همبستگی ها به طور کلی پایه ضعیفی برای درک جهان هستند.

به عنوان مثال، تعداد دکترای علوم کامپیوتری که در ایالات متحده اعطا می شود دقیقاً با درآمدهای بازی های ویدیویی مرتبط است.

اگر سن دامنه بر رتبه بندی تأثیر می گذارد، گوگل پاسخ می دهد

آنچه جان مولر گوگل درباره عمر دامنه گفت

جان مولر از گوگل در توییتی نوشت:

“در درجه اول کسانی که می خواهند دامنه های قدیمی را به شما بفروشند :-)”

و اگر این برای برخی افراد خیلی مبهم است، مولر قبلاً در توییتر خود نوشت:

“نه، سن دامنه به هیچ چیز کمک نمی کند.”

چرا سئوکاران معتقدند سن دامنه مهم است؟

سئوکاران تقریباً بیست سال است که معتقدند سن دامنه مهم است و حتی یک عامل رتبه بندی مهم است.

این ایده ممکن است از حق اختراعی که گوگل به نام بازیابی اطلاعات بر اساس داده های تاریخی ثبت کرده است، شکل گرفته باشد.

حق ثبت اختراع دامنه ها را در زمینه داده های تاریخی ذکر کرد. اما حق ثبت اختراع واقعاً نگفت که SEO ها چه فکر می کنند. خواندن آنها از آن پتنت 100٪ نادرست بود.

این پتنت دارای یک بخش کامل با عنوان اطلاعات مربوط به دامنه است که در آن اطلاعات مربوط به دامنه برای شناسایی سایت های هرزنامه استفاده می شود.

اگر دامنه ای برای مدت طولانی ثبت شده باشد، شناسایی سایت های اسپم مانند دادن امتیاز رتبه بندی جایزه نیست.

این حق اختراع می گوید که از داده های دامنه برای شناسایی نام های دامنه دور ریخته شده توسط ارسال کنندگان هرزنامه استفاده می کند:

افرادی که سعی می کنند موتورهای جستجو را فریب دهند (هرزنامه) اغلب از دامنه های دور ریختنی یا “درگاهی” استفاده می کنند و سعی می کنند تا حد امکان ترافیک را قبل از دستگیر شدن به دست آورند.

اطلاعات مربوط به مشروعیت دامنه ها ممکن است توسط موتور جستجو هنگام امتیازدهی به اسناد مرتبط با این دامنه ها استفاده شود.

بعد می گوید که سایت های معمولی معمولا دامنه هایی دارند که برای دوره های طولانی ثبت می شوند، که در مورد دامنه های دور ریختنی صدق نمی کند.

اینجا جایی است که SEO ها حق اختراع را اشتباه می خوانند. این اطلاعات برای رتبه بندی دامنه های “مشروع” استفاده نمی شود. داده های ثبت نام برای یافتن سایت های هرزنامه استفاده می شود.

این چیزی است که می گوید:

دامنه‌های با ارزش (مشروع) اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می‌شوند، در حالی که دامنه‌های درگاهی (نامشروع) به ندرت برای بیش از یک سال استفاده می‌شوند. بنابراین، تاریخ انقضای دامنه در آینده می‌تواند به عنوان عاملی برای پیش‌بینی مشروعیت یک دامنه و در نتیجه اسناد مرتبط با آن استفاده شود.»

این بیانیه در چارچوب شناسایی دامنه های “غیرقانونی” است. چیزی در مورد ترویج دامنه های قانونی وجود ندارد، فقط برای شناسایی دامنه های اسپم، این زمینه است.

سئوکاران سابقه طولانی در دیدن آنچه می خواهند ببینند دارند. اما واقعاً واضح است که اطلاعات سابقه دامنه برای یافتن هرزنامه استفاده می شود، نه برای تولید سیگنال رتبه بندی.

در همان بخش در مورد استفاده از اطلاعات تاریخچه DNS برای شناسایی سایت های هرزنامه صحبت می شود:

با تجزیه و تحلیل این داده ها در طول زمان برای یک دامنه، دامنه های نامشروع ممکن است شناسایی شوند.

لیستی از اطلاعات تماس نامناسب، سرورهای نام، و/یا آدرس‌های IP ممکن است شناسایی، ذخیره و در پیش‌بینی مشروعیت یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد…»

در نهایت، پتنت می گوید که جدید بودن یک سرور نام لزوما چیز بدی نیست، بلکه جدید بودن داده های سرور نام و سایر نقاط داده با هم می تواند به معنای اسپم بودن دامنه باشد.

“جدید بودن یک سرور نام ممکن است به طور خودکار یک عامل منفی در تعیین مشروعیت دامنه مرتبط نباشد، اما در ترکیب با عوامل دیگر، مانند مواردی که در اینجا توضیح داده شده است، می تواند باشد.”

مایکروسافت پتنت مشابهی را از سال 2006 ثبت کرد که در مورد استفاده از سن دامنه بک لینک ها برای شناسایی سایت های اسپم بحث می کند.

بخش «پس‌زمینه» آن پتنت نشان می‌دهد که هدف از ثبت اختراع یافتن سایت‌های هرزنامه است. این پتنت به این دلیل ایجاد شد که هزینه ثبت دامنه ارزان شد (در اواخر دهه نود حدود 70 دلار در سال هزینه داشتند).

ثبت اختراع می گوید:

هرزنامه‌نویسان اغلب از طریق یک تکنیک هرزنامه معروف به مزرعه وب از چنین پیشنهاداتی استفاده می‌کنند. به ویژه، ارسال‌کنندگان هرزنامه تعداد زیادی سایت را خریداری می‌کنند یا به‌طور دیگری به دست می‌آورند و سایت‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهند تا با افزایش مصنوعی تعداد دامنه‌های مشارکت‌کننده برای برخی یا همه سایت‌ها، رتبه‌بندی سایت‌ها را افزایش دهند.»

جان مولر حقیقت را می گوید. سن دامنه برای اهداف رتبه بندی استفاده نمی شود. هیچ اختراعی وجود ندارد که چنین چیزی را نشان دهد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا