گرین گروپ

درباره گوگل فلوریدا چه میدانید : اولین به روز رسانی اصلی الگوریتم شرکت گوگل

درباره گوگل فلوریدا چه میدانید : اولین به روز رسانی اصلی الگوریتم شرکت گوگل

در اوایل دهه 2000، زمانی که گوگل یک به روز رسانی را اعلام کرد، معمولاً به معنای تغییر قابل توجهی در نتایج جستجو بود. به روز رسانی فلوریدا گوگل در سال 2003 بسیار مهم بود. در واقع، این اولین به‌روزرسانی بزرگ الگوریتم گوگل در دهه‌ای بود که پر از به‌روزرسانی‌های عظیم بود. این مقاله به این موضوع می‌پردازد که به‌روزرسانی فلوریدا احتمالاً چه بود و چرا امروز هنوز اهمیت دارد.

گوگل فلوریدا به روز رسانی که سئو را برای همیشه تغییر داد

به روز رسانی فلوریدا گوگل در 16 نوامبر 2003، درست قبل از فصل خرید کریسمس و درست قبل از Pubcon Florida در اورلاندو اتفاق افتاد. فلوریدا بلافاصله به عنوان تغییری در نحوه محاسبه لینک ها در گوگل تلقی شد. بسیاری از سایت های بی گناه و غیر اسپم رتبه بندی خود را از دست دادند. این سایت‌های بی‌گناهی که رتبه‌بندی‌شان را از دست داده‌اند، به‌عنوان «مطالب مثبت نادرست» برچسب‌گذاری شدند. متأسفانه، این موارد مثبت کاذب بسیاری از خرده فروشان کوچک و شرکت های وابسته را یک شبه از کار انداختند. این واکنش به قدری عظیم بود که گوگل قول داد سعی کند تا قبل از تعطیلات هرگز به روز رسانی قابل توجهی را ارائه نکند. (گوگل این وعده غیررسمی را تا سال 2011 حفظ کرد، زمانی که آنها در نوامبر و دسامبر تعداد زیادی به روز رسانی پنگوئن را ارائه کردند.) این تغییر تا سال 2004 ادامه یافت. مت کاتس از گوگل به طور فعال به دنبال نمونه هایی از موارد مثبت کاذب بود. بسیاری از مشاوران نشانی‌های اینترنتی نمونه از سایت‌های بی‌گناهی را که تحت تأثیر قرار گرفته بودند، ارسال کردند. زمانی در ژانویه یا فوریه بود که رتبه‌بندی شروع به تثبیت کرد و گوگل از طریق موارد مثبت کاذب مرتب شد. من مطمئن نیستم که گوگل قبل از انتشار فلوریدا چقدر آزمایش داخلی انجام داده است، اما در تجربه من، به نظر می‌رسد که مدل‌سازی کمی قبل از انتشار درباره تأثیر آن بر سایت‌های بی‌گناه وجود دارد.

به‌روزرسانی فلوریدا گوگل چه بود؟

در آن زمان تئوری های زیادی در مورد کاری که گوگل انجام می داد وجود داشت. به یاد دارم که برخی از افراد برجسته (کلاه سیاه در آن زمان) سئو گمان می کردند که گوگل از OCR برای شناسایی دکمه “خرید” در سایت های تجارت الکترونیک استفاده می کند تا آنها را از پرس و جوهای اطلاعاتی حذف کند. اما تئوری غالب یک حس کلی بود که این بر پیوندها تأثیر می گذارد. من معتقدم فلوریدا واقعا همین بود. این یک الگوریتم تحلیل لینک بود. در آن زمان، هیچ کس، از جمله خود من، چیز زیادی در مورد نحوه عملکرد تحلیل پیوند نمی دانستیم.

گوگل سرنخ های الگوریتم را فاش می کند

ماریسا مایر در جلسه‌ای درباره Googlebot Strategies در موتور جستجوگر سن خوزه فاش کرد که گوگل لینک‌های صفحات نامرتبط را مستهلک کرده است. این مهم بود زیرا تا آن زمان یک پیوند با رتبه بالای صفحه می‌توانست به رتبه‌بندی سایت بدون توجه به موضوع کمک کند. آیا به روز رسانی فلوریدا در مورد این بود؟ من در آن زمان اینطور فکر نمی کردم.

سرنخ های PubCon 2005

در سال 2005، در Pubcon New Orleans، مهندسان گوگل فاش کردند که از تجزیه و تحلیل پیوندهای آماری برای حذف سایت‌های هرزنامه استفاده می‌کنند. در یک جلسه فوق العاده از ده مهندس گوگل اعلام شد. یک مهندس در مورد تجزیه و تحلیل آماری صحبت کرد و سپس زمینه را برای بحث های غیررسمی یک به یک باز کرد. این اولین باری بود که از تجزیه و تحلیل آماری شنیدم و این یک افشاگری شگفت‌انگیز بود، حتی مهم‌تر از افشای اینکه گوگل رتبه صفحه را از سایت‌های نامربوط کاهش داده است. هیچ تأییدی وجود ندارد که تجزیه و تحلیل آماری بخشی از به‌روزرسانی فلوریدا بوده است، اما آیا می‌توانست چنین باشد؟

الگوریتم خاصی در پشت فلوریدا چه بود؟

به روز رسانی فلوریدا گوگل یک اختلال بزرگ بود. بسیار بیشتر از یک کاهش ارزش ساده برای پیوندهای بی ربط. گوگل هرگز فاش نکرده است که فلوریدا چیست، اما به نظر من، کاندیدای آشکار تجزیه و تحلیل آماری است.

درباره گوگل فلوریدا چه میدانید : اولین به روز رسانی اصلی الگوریتم شرکت گوگل

تجزیه و تحلیل آماری چیست؟

تجزیه و تحلیل آماری برای پیوندها فرآیندی است که بر روی یک نمودار ویژگی های یک صفحه وب یا وب سایت را نشان می دهد. می‌توانید آماری را در مورد مواردی مانند میانگین تعداد لینک‌های خروجی در هر صفحه وب، درصد پیوندهای خروجی که حاوی متن لنگر غنی از کلمه کلیدی و غیره هستند محاسبه کنید. گوگل حداقل از سال 2001 در مورد ویژگی های آماری پیوندها تحقیق کرده است. مقاله Who Links to Who: Mining Linkage between Web Sites (PDF) جزئیات بر روی مدل سازی ویژگی های آماری صفحات وب و وب سایت ها کار می کند. آنها همچنین متوجه شدند که چگونه به نظر می رسد برخی از ویژگی ها وجود اسپم را نشان می دهد. یکی از نویسندگان این مطالعه کریشنا بهارات است که بعداً Google News را تأسیس کرد و مدیریت کرد. او یکی از نویسندگان الگوریتم معروف Hilltop و خالق الگوریتم LocalRank گوگل است. تا ژوئن 2004، مایکروسافت مقاله تحقیقاتی معروفی را با عنوان Spam, Damn Spam, and Statistics (PDF) به صورت عمومی منتشر کرد. این مقاله تحقیقاتی است که با صدای بلند بیان می کند که موتورهای جستجو به طور مخفیانه در حال توسعه هستند. این چشم انداز بالغ تجزیه و تحلیل آماری برای یافتن هرزنامه را نشان می دهد. اگر هرگز این مقاله تحقیقاتی را نخوانده اید، شدیداً شما را به خواندن آن توصیه می کنم. این به شما ایده خوبی در مورد اینکه تجزیه و تحلیل آماری در رابطه با مبارزه با هرزنامه و سئو چیست به شما می دهد.

آیا فلوریدا بر اساس تجزیه و تحلیل پیوند بود؟

جدول زمانی توسعه تحلیل پیوند با جدول زمانی زمانی که فلوریدا در اواخر سال 2003 اتفاق افتاد، مطابقت دارد. هفت ماه بعد مایکروسافت در حال انتشار مقالات تحقیقاتی در مورد آن بود. گوگل حداقل از سال 200 در مورد استخراج نمودار وب تحقیق می کرد.

و آن مقاله به تحقیقاتی اشاره می کند که قبل از سال 2001 منتشر شده است). منطقی است که فرض کنیم فلوریدا اولین تلاش گوگل برای استفاده از تجزیه و تحلیل آماری برای یافتن هرزنامه بود. با این حال، این اولین کار پر از دست انداز بود، که فقط نشان می داد این الگوریتم چقدر جدید و مهم است.

 

تحلیل پیوند امروز

تجزیه و تحلیل پیوند نحوه صحبت ما در مورد سئو را تغییر داد. این عباراتی مانند “طبیعی به نظر رسیدن” را در رابطه با الگوهای پیوند ایجاد کرد. حتی امروزه، صنعت سئو همچنان نگران “طبیعی به نظر رسیدن” است – و دلیل خوبی هم دارد. این روزها مقالات تحقیقاتی زیادی وجود ندارد که بر تجزیه و تحلیل پیوند تمرکز کنند. ممکن است به این دلیل باشد که فناوری به طور کامل بالغ شده است. امروزه تاکید بر یادگیری ماشینی در زمینه‌های درک مفاهیم، درک محتوا و شناسایی هدف کاربر است. با این وجود، تجزیه و تحلیل پیوند، چه بخشی از فلوریدا باشد، ممکن است بخشی از الگوریتم اصلی گوگل باشد. این یک راه آسان برای گرفتن هرزنامه آشکار و حذف آن است. تغییراتی که فلوریدا در رابطه با نحوه رویکرد ما به وظیفه سئو ایجاد کرد، هنوز بخشی از واژگان سئو است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا